Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner m du har bodd der om våren og sommeren også, lurte bare på:

Hva har du i vogna i mai? Regner med vi har begynt med sportsvogn og må bytte ut dunpose med noe mindre varmt...

Finner du bra grøt/fruktmoser og alt man trenger av mat? Har venner som alltid tar m fra Norge fordi de sier det er så mye sukker kg drit i babymaten man får i Spania?

Takker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei :)

Feks i dag er det strålende fint vær, regner med at det blir rundt 23-24 grader, vi skal på picnic og da tar jeg sportsdelen med til vogna. Han ligger rett på det stoffet som er i sportsdelen, har quinny vogn og den er liksom ganske god og myk. Tar med et helse teppe han kan ha over seg når han skal sove og et tynt teppe til å skygge for sola når vi triller. Har parasoll også, men den gir ikke nok skygge. tar også med tynn lue i tilfelle det er litt kjølig bris fra havet. Tar også med solhatt og faktor 50 baby solkrem, han er jo hvit som et laken stakars :) Vi blir sittende i skyggen med han da, men er livredd for at han skal få den sterke vårsola på seg.

Hvis jeg triller med vognbaggen, så ligger han også på et helseteppe og har et helseteppe over seg.

I mai hvis det blir stinkende varmt, så blir sikkert helseteppe for varmt og blir da sikkert å bruke et tynnere teppe feks et sånn sarong aktig tynt materiale. men det kommer ann på temperaturen. Vi har hatt noen dager i mai da det har vært kjølig og da ville jeg nok ha hatt en sånn tynn vårpose i vogna.

Ellers så får man alt av mat og grøt her og bor dere i nærheten av en skandinavisk butikk, så får man kjøpt mat til bayen hjemmefra der :)

Her har vi også engelske butikker og der får man jo de engelske merkene.

grøt fås uten sukker og honning :) bare se etter sin azucar :)

Mme er også fin, de har en god fra nestle og en fra aptamil.

Har dere funnet sted å bo, ellers vil jeg anbefale

www.holidaylettings.co.uk utleie fra private over hele spania

bare spør hvis det er mere du lurer på :)

Skrevet

Vårpose, må jeg på shoppng igjen hurra?...

Dyne da, om natta, vi har jo bare dundyner, hva bruker dere?

Takk for hjelpen du.

Skrevet

i vinter har vi brukt pose, prøvde med dyne men han sparker så mye og makker seg under den. Nå i det siste har det vært ganske varmt på soverommet, så jeg har brukt tepper for lettere å regulere temperaturen.

Jeg kjøpte en vognpose fra quinny som er sånn medium varm, ville hvertfall ikke funket om vinteren i norge.

Glemte ang maten i forrige innlegg, men tror sikkert at maten de selger i butikkene her er ok. Har kun kjøpt grøt og fruktmos til nå. Ellers så kan du jo bare lage enkel baby mat selv, mose noe greier sammen, potetmos med mme, gulerøtter etc :)

har dere bestemt hvor dere skal?

Skrevet

En uke sør- like ved Garrucha/mojacar og to uker i Sitges, gleder meg.

Drar i mai for ingen av oss takler varmen i sør-Spania om sommeren.

Var i Granada i fjor i over 40 grader, holdt på å svette i hjel...

Blir deilig å slippe ull og varme dunposer!!

Takk for tips

Skrevet

huff Granada er som en stekeovn på sommeren, skjønner ikke hvordan de klarer å bo der gjennom en hel sommer :)

Da er det helt klart bedre nede ved kysten. Gled dere til deilig vårvær og fine trille turer uten ull :)

Barcelona er forresten en kjempedeilig by :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...