Gå til innhold

Foreldrepenger og ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at man bare kan ta 21 av feriedagene innimellom fødselspermisjonen.. Noen som vet? Jeg hadde lyst å ta alle 5 ukene slik at jeg får lengst mulig permisjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta den lovbestemte ferien (4 veker + 1 dag) inne i permisjonen, men ikkje dei fire siste dagane. Men det er jo ingenting i veien for å legge ferien rett etter permisjonen og forlenge på den måten. Då må pappa'n ev. søke om å utsette sin permisjon visst han skal ha permisjon etter deg, men har forstått det som at det er uproblematisk å få slik utsetting.

Skrevet

Jeg snakket med NAV om dette forrige dagen. Og det er ingenting i veien for at man kan legge mer enn 4+1 dag i slutten av permisjonen. Men da må som sagt far søke om utsettelse. Og det får han, må bare fylle ut et ekstra skjema. Det må uansett fylles ut hvis far ikke skal starte sin perm dagen etter din er slutt. Men det er ikke noe problem altså, så lenge dere passer på at NAV har papirene innen din perm er ferdig, altså din siste perm dag. Han må også gjøre unna sin perm innen barnet er 3 år, eller innen dere får neste barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...