Gå til innhold

Hjelp! Har måttet gi mini 10 paracet på 5 dager!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er IKKE en sånn som bruker smertestillende som de skulle være sukkertøy! Bruker det aldri selv (med unntak av når jeg har trukket visdomstann og lignende) og har en høy terskel for å bruke på mini. Gir han hvis han har skikkelige smerter, men ikke ved lett ubehag.

Onsdag synes jeg han var varm, målte feber og den var over 40! Fikk helt sjokk og ga han febernedsettende. Sjekket han med jevne mellomrom og ga ny paracet hver gang den steg over 39. Det må man vel ikke sant? Når han var så og si feberfri på fredagen hadde han fått tilsammen 8 paracet. Og da så jeg at han har 6 tenner som prøver å bryte gjennom! Han sutret hele dagen (da ga jeg dentinox og bitering), men i natt har han vridd seg i smerte og grått intenst. Jeg så at han hadde skikkelig vondt og måtte jo gi han smertelindring, han holdte jo på sånn lenge. Han sovna med en gang den virka og våkna så med et skrik 5 timer etterpå. Samme smerten da også så da ga jeg han en ny.

Får litt angst nå, de kan vel ikke få leverskade av dette? Men jeg føler ikke at jeg hadde noe valg. Han sliter noe helt sinnsykt når tennene kommer, han vet tydelig ikke hvor han skal gjøre av seg. Han hylgråt, vrei seg alle veier, tok tak i håret mitt osv. Hadde virkelig ikke hjerte til å la han ha det sånn. Noen som vet ang paracet? Eller betyr langvarig bruk adskillig lengre enn 10 tabletter? *Håpe håpe*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, slapp helt av - dette er jo helt i orden! Det høres absolutt ut som det var helt nødvendig og jo - langvarig bruk er mer enn 5 dager. Du har heller ikke oversteget døgndosen. Når man kan få bort høy feber og smerter med paracet ville det jo vært hjerteløst å ikke hjelpe barnet sitt! Du er bare en god mamma for gutten din :-)

Skrevet

kan ikke tro at dette skal være noe problem - så lenge du ikke gir mer enn anbefalt døgndose. Hvis han har behov for mer, eller feberen f.eks. ikke går ned ved hjelp av paracet, ville jeg tatt en telefon til legen for å sjekke

Da vi var på sykehuset med snuppa (innlagt pga infeksjon og feber) fikk vi beskjed om å sjekke tempen ca en time etter vi hadde gitt paracet - hvis feberen ikke hadde gått ned noe da burde vi ringe lege (dette var sånn generelle råd når de små har feber som vi fikk av legen før vi dro hjem..)

Skrevet

Phew :) Ja fulgte dosen og sjekka at feberen sank. It's all good then, takk :) Håper det blir lenge til neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...