Gå til innhold

Tips anyone...? Smokk om natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen :)

Trenger noen tips om hva vi kan gjøre med en liten en som må få "servert" smokken opp til flere ganger i løpet av natten. Hvordan kan vi bryte denne uvanen her.

Det skal sies at det er kun nylig hun har sluttet å få mat på natten... så kanskje det er litt tidlig å bli streng med smokk. Men vil helst ikke at uvaner skal sitte alt for lenge... Blir jo bare vanskeligere for alle parter å ta opp "kampen" igjen seinere...

Jeg tenker heller ikke å venne henne helt av med smokken. Vil bare måtte unngå å måtte gå inn til henne for å gi henne smokken hver time i løpet av natten for at hun skal klare å sove videre...

Nyttig info kanskje... Baby er 6 mnd, og sluttet med nattmaten for en mnds tid.

Noen med erfaringer i dette området... og gode tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde dette problemet selv en stund. Hadde heller ikke lyst til å kutte smokken helt ut for den er god å ha som trøst og kos for de små syns jeg. Det som fungerte for oss var å prøve å la henne sovne uten smokk minst en gang om dagen. Jeg trillet tur uten å gi henne smokken, men hadde den på lur i tilfelle det ble krise. Viktigste var jo at hun sovnet til slutt. Sov hun inne ga jeg henne smokken, men lot henne ligge å pludre og styre en stund om hun mistet den i håp og at hun skulle sovne uten. Det gjorde hun etter jeg hadde gjort dette noen ganger.

Pass på de gangene hun er skikkelig mett, trøtt og sigen. Kjør bil, trill eller gjør andre ting du vet hun sovner lett av UTEN smokken. Når hun hadde sovnet uten noen ganger her så gikk det mye bedre på natten også. Nå har hun fått leke mye med smokken og putter den inn selv om hun finner den. Hva ho gjør på natten vet jeg ikke, men hun sover fra 1830 til 0630 uten å gi fra seg en lyd nå. Sluttet også å amme for 1 mnd siden. Hun er 7 mnd gammel.

Skrevet

Kjenner jeg gruer meg til å prøve å få henne til å sovne uten smokk... men vi får gjøre et forsøk! :)

Takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...