Gå til innhold

Brødbakemaskin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å kjøpe ny brødbakemaskin.Men hva skal jeg velge?

Kriterier:

- Har et antislipp belegg som ikke går i oppløsning etter kort tid.

- Kan lage relativt store brød

- Lager IKKE lyd, -våkner av den vi har nå....

Fortsetter under...

Skrevet

jeg har obh nordica, og bruker den jevnlig dvs. annenhver dag i 6 år nå...er vanlig størrelse på brød, antislipp belegg (som jeg alltid skyller kun med vann og synes den er fortsatt godt), kan ikke sammenligne med andre maskiner ang.bråk, men at den fortsatt funker er mer enn nok for min del :)

Skrevet

Går eltekrokene langt inn i brødet? Har en wilfa maskin i dag, og på ca 4 år har vi byttet "bolle" og eltekroker to ganger.

Ang. lyd pipper når den skifter fase f.eks fra heving til steking, omtrent som en vekkerklokke, og det går ikke ann å skru av lyden!

Skrevet

glemte å si at jeg bruker maskinen litt annerledes :) heller vann, mel osv. i den, skrur på DEIG program eller noe sånt, så den elter og hever deigen. Etterpå former jeg brød selv, setter i ovn på 200 grader for 50 min, og får et fantastisk brød :)

"hemmeligheten" ligger i steking i ovn, samtidig som jeg slipper elting og heving. du får altså helt annet konsistens i brød enn den du får i maskinen!

maskinen "bråker" litt mens den elter, men husker ikke om den har lyden når den steker siden jeg som sagt steker brød i ovnen

Skrevet

og eltekroken er ganske liten, men funker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...