Trultesmamma Skrevet 20. mars 2011 #1 Skrevet 20. mars 2011 Jeg er førstegangs og er 36 uker på vei og har begynt å få spørsmålet; Hva vi ønsker oss til hun lille? Vi har det meste av seng,kommode, klær (har arvet mye fra flere personer), vippestol+++ Det er alltid kjekt med blomster, men har noen, noe tips på ting til barseltiden som er "perfekt gaveønske" ?
camill Skrevet 20. mars 2011 #3 Skrevet 20. mars 2011 hud produkter til mor eller barn, super deilig for oss mødre å få litt også. Jeg ønsker meg ny bukse av mannen min hehe...
lille knerten Skrevet 20. mars 2011 #4 Skrevet 20. mars 2011 ønsk deg gavekort fra ulike butikker så kan du kjøpe selv etterhvert som barnet vokser til og du ser hva du trenger. Evt så ta imot alt du får og potensielt lever det tilbake og få tilgodelapper. Da har du jo allerede takket pent for gaven og du får det litt som du vil etterhvert heller enn at masse klær blir liggende med lappen på og aldri brukt. Litt frekt, men tror nok at folk har forståelse for det. Alle gir jo gave i beste mening, men har likevel forståelse for at du har byttet det i noe annet slik at du fikk bruk for det. vi har også alt nå til neste jente, så jeg vil bytte til tilgodelapper. men husk å bytte før alt kommer på salg:) siden du ikke har kvitteringene er det lurt å bytte med en gang slik at du ikke får bare halvparten igjen...
zanzibar Skrevet 20. mars 2011 #5 Skrevet 20. mars 2011 kommer jo an på hvem det skal være fra, men fra for eks besteforeldre er det hyggelig å få saueskinn fra nøstebarn. Koster en del, men er helt fantastiske!!! Finner ikke så bra saueskinn noe annet sted synes jeg:-) Ellers, hvis du er glad i ull/silke klær for eks er det jo mye du kan ønske deg fra nøstebarn. Er som sagt litt dyrt der så perfekt å få i nyfødtgave fra for eks besteforeldre. Fra venner osv fikk vi mye klær, kosedyr og bøker sist gang. Også utrolig hyggelig.
Mia2011 Skrevet 20. mars 2011 #6 Skrevet 20. mars 2011 Har ikke det "luksusproblemet", vi har kun svigerforeldre og ett sett med tante & onkel samt noen vennepar.. Så vi har det meste nytt, vasket og klart Men vi setter stoor pris på det vi får, skulle det være noe vi har fra før, eller ikke helt vår greie ville jeg aldri byttet det i tilgodelapper. Jeg ville brukt det og tenkt at det er tanken som teller og at den sikkert var god fra de som ga det. Sjelden vi bytter noe forøvrig, isåfall kun til en annen størrelse, kanskje vi er heldige og har familie/venner med god smak..
lille knerten Skrevet 20. mars 2011 #7 Skrevet 20. mars 2011 Poenget her er jo at hun har alt fra før av og da er det mye bedre å bytte tingene enn at det aldri blir brukt i det hele tatt. Jeg er heller ikke for at man bare skal bytte fordi det kanskje ikke var den rette fargen eller noe slikt, men om klærne/tingene bare blir liggende i en skuff å "råtne" så kan man like godt få en tilgodelapp eller klærne i en større str slik at man får bruk for det.
Bøllefrø og spiren:) Skrevet 20. mars 2011 #8 Skrevet 20. mars 2011 Gir vekk alt mulig annet enn klær til barselgaver. Klær får en hos "alle", kan bare brukes en kort stund og mye rekker en kanskje ikke å bruke engang.. Tips som jeg selv har gitt vekk og som blir utrolig godt mottatt er: -Stellekremer og stelleprodukter fra apoteket (alltid populært!) -Baby leker, type med knitring og rangler på, ligger på ca 150-200kr -Ullpledd -bøker/barnealbum Visst noen spør oss hva vi trenger og ønsker oss blir dette listet opp:)
snuppene 09 og 11 Skrevet 21. mars 2011 #9 Skrevet 21. mars 2011 hva med bøker? er jo mange serier man kan spare på, selv om det ikke er noe som blir brukt så mye i begynnelsen, er det noe man har glede av lenge :-) f.eks bokserien som begynner med "den store" -barnesangboka, - diktboka, - eventyrboka, rim og regleboka osv.. kjempefine bøker som vi fikk noen av i barselgave, og noen til navnefesten. andre bøker kan jo være bøker fra for eks Astrid Lindgren, eks om Emil, Pippi osv.. Asbjørnsen og Moe eventyrsamling? cd`er med barnesanger. ellers så syntes jeg Duplo er veldig fint, det varer jo også lenge :-) smykker til den lille? noe dere kan tenke dere å samle på til jenta deres? har dere hage? da kan dere ønske dere et lite frukt-tre til å ha i hagen, et som dere kan fortelle jenta deres at er bare hennes, at det ble plantet når hun var baby. og når hun blir større kan man ta henne med å lage mat av frukten, eks syltetøy, kake osv..så har man mye glede av det :-) har dere plass til å lagre ting, kan dere jo tenke framover og se om det er noe dere trenger når hun er blitt litt større? eks tripptrappstol, barneservice, barnebestikk... fotoalbum bok der man skriver om barnets første år :-)
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 21. mars 2011 #10 Skrevet 21. mars 2011 Vi fikk mest klær og bøker siste gang! Bøkene har vært topp og blir nå flittig brukt, men klærne var bare slitsomt. Mange som kjøpte klær altfor små så vi aldri fikk brukt dem, og andre kjøpte klær vi ikke syns var pene eller praktiske og ville da ikke bruke dem! Vi takket selvsagt høflig for alle gaver men en god del ble stuet vekk og har aldri blitt tatt frem igjen! Denne gang skal vi ha jente og regner med det blir mye klær og jentedill... Syns det er vanskelig å si fra på forhånd at vi ønsker oss det og det... Hvis det er noen som spør sier vi gjerne at vi har så å si alt vi trenger og ønsker oss gavekort på klær eller bøker slik at vi kan plukke selv når vi ser hva vi trenger! Dette ser ut til å bli godt mottatt av de fleste! Men så var det de som ikke spør... Fra besteforeldre blir det litt større gaver og de har vært flinke til å spørre på forhånd hva vi ønsker! Det har vi sagt at vi satte pris på! Lykke til med utfordringen! Er tanken som teller mest, men syns litt synd i folkene som ikke spør og som dermed gir gaver som ikke blir brukt! Men lite man får gjort med det sannsynligvis!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå