Gå til innhold

Hvor mye har dere gaatt opp i vekt???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er i midten av uke 23, og har gått opp ca 4 kg. Lurer litt på denne vektoppgangen selv jeg!

Sist jeg var hos JM spurte hun om jeg slanket meg (!) noe jeg absolutt ikke gjør! Jeg spiser som aldri før, og det har vært veeldig godt med litt søtsaker i det siste (Selv om jeg prøver å begrense dette) ;o)

Men er mye i aktivitet da! - Eller jeg prøver ihvertfall! Hvis jeg ikke beveger meg, føler jeg meg utrolig stappa, og det virker som om fordøyelsen stopper opp litt!

Er i uke 27 og har gått opp 5 kg i følge badevekten hjemme,men 7 kg i følge jordmor sin vekt! ;) Men velger å tro på min egen vekt siden man blir veid med forskjellig mengde klær og med sko hos jordmor/lege,og kanskje etter en 2-3 måltider i tillegg! ;)

Tabell for gjennomsnittlig vektøkning (funnet på 1 trimester, info tråd):

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 7 - 2,6 kg

Uke 10 - 3 kg

Uke 13 - 3,5 kg

Uke 15 - 4 kg

Uke 17 - 5,6 kg

Uke 20 - 6,2 kg

Uke 23 - 7,2 kg

Uke 25 - 8,2 kg

Uke 27 - 9,3 kg

Uke 30 - 10,3 kg

Uke 33 - 11,3 kg

Uke 35 - 12,2 kg

Uke 37 - 13 kg

Uke 40 - 14 kg

Er i uke 14 - har gått opp ca 4 kg. Gikk opp et par kg med det samme, så har vekten holdt seg ca på det samme i en god stund nå. Har ikke gått ned i starten da, slik mange gjør. Tror dette er en mer realistisk vektøkningmange for enn å ikke ha gått opp i det hele tatt i uke 20+ :)

En annen vektøkningskalkulator finner du her som tar høyde for om man er undervektig/normalvektig/overvektig før graviditeten;

http://mammanett.no/gravid/vektkalkulator

Annonse

Annonse

Er i uke 22 nå og skal på kontroll neste uke...på de forrige kontrollene hadde jeg ikke lagt på meg, så nå er jeg spent! Ikke det at jeg er redd for å legge på meg, men jeg hadde en del fødselskg fra forrige svangerskap som jeg ikke fikk bort (ca 6 kg).

Sist la jeg på meg totalt ca 19 kg, skal slite bra hvis det blir så mye denne gangen også! Men vanskelig når en blir inaktiv pga bl.

Nå skal vi jo legge på oss da, så ikke vits i å stresse med det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...