Gå til innhold

Hjelp meg noen, kan jeg kreve keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg er gravid. Det jeg er livredd for nå er å måtte føde!

Jeg fødte for 5 år siden og hadde en tøff fødsel. Jeg gikk 12 dager over, fødselen stoppet opp under pressriene, og lå med pressrier i en 1 time og 50 min. Pulsen på baby droppet drastisk og leger kom løpende inn på rommet å for å ta meg med til haste KS. Heldigvis klarte jeg å presse en siste gang, og sønnen min var ute! :) Jeg fikk totalruptur og måtte opp på kirurgisk avdeling for å sy masse sting!

Dette har vært en meget traumatisk opplevelse og jeg bestemte meg allerede da for at jeg aldri ville gjøre det igjen (en av grunnene til at min sønn enda ikke har fått søsken). Nå derimot, når jeg tror jeg er gravid igjen er jeg livredd for dette.

Med tanke på fødselen jeg hadde, tror dere det er sjangs for at jeg kan få innvilget KS?

Jeg måtte til fysio for å trene opp bekkenbunn og endetarm i måneder etter fødsel. Fysioterapeuten sa til meg at hun ikke kunne forstå hvorfor fødselen hadde gått så ille med tanke på at babyen var gjennomsnittlig stor, og at ingen tang eller sugekopp ble brukt. Jeg føler ikke at jeg er skapt til å føde, at kroppen min ikke klarer dette! Jeg hadde psykiske problemer i ettertid hvor jeg ikke klarte å amme og ga helt opp, fikk spiseforstyrrelser (som jeg slet med tidligere også). Har nylig vært sykemledt over lengre tid for dyp depresjon og har måtte begynne på antidepressiva. Jeg føler ikke at en fødselsangst er noe jeg trenger nå. Jeg vil rett og slett ikke føde og tørr ikke etter den opplevelsen jeg hadde. Heldigvis har jeg kommet meg fysisk etterpå, men med tanke på babyens puls som falt så drastisk og varige skader jeg kunne fått med inkontinens og diverse gjør at jeg rett og slett ikke tørr å ta den risikoen.

Hva vil dere tro, ville jeg få KS, eller kan jeg kreve det?

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...