nyrestein Skrevet 19. mars 2011 #1 Del Skrevet 19. mars 2011 Er 5+2 nå, og synes vel at det er rart å være gravid igjen. Nå er det bare het halvt år siden alt gikk galt med gutten jeg hadde i magen. Han var alvorlig syk, og vi var nødt til å ta en svært tung avgjørelse. 22 uker på vei, ble graviditeten avslutta. Så nå er vi "på'n" igjen. Rart, jeg føler ingen glede. Faktisk bare tomhet. Tror ikke jeg tørr å kjenne på følelsene heller. Graviditeten er planlagt, ja, men jeg hadde ikke forutsett hvordan jeg kom til å reagere.. Jeg velger å tro at det er en del av den prosessen jeg må gjennom mtp det som har vært tidligere..Har time hos fastlegen nå til uka og vil da be om henvisning videre til tidlig UL. Vet at vi kommer til å få tett oppfølging fra sykehuset, men sånn hva det vil si i praksis, er jeg usikker på.. Egentlig, så tror jeg at jeg ikke klarer å slappe av før vi har fått bekreftet at alt er bra på UL OG at vi har passert uke 22.. Høres dette helt rart ut??? Vel, sitter her med blandede følelser. Tenker ikke så mye fremover, tar en dag om gangen. Kjenner at forsvarsmekanismene slår inn for fullt her, jeg ser den;) Andre her inne som kan si noe om hvordan det er å være i denne prosessen/situasjonen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143039096-da-lister-jeg-meg-stille-inn-her/
Håpet ble virkelighet! Skrevet 27. mars 2011 #2 Del Skrevet 27. mars 2011 Hei kjære du! Jeg vet alt om den tomme og usikre følelsen du sitter med nå, vanskeligheter med å føle glede og klare å se fremover.... Tøft at dere måtte gå helt til uke 22 sist før dere mistet, min siste graviditet endte i uke 15 og jeg synes dèt var tøft. Hadde også 3 stk Missed abortions før det så sist sommer så alt svart ut, trodde aldri jeg skulle klare å bære frem et barn etter 4 tap på 2 1/2 år. Men nå er jeg gravid for 5te gang, i uke 33 og om 7 korte enn lange uker får jeg forhåpentligvis møte min lille skatt. Det var først etter ordinær ultralyd vi klarte å glede oss, gudskjelov blir det enklere for hver uke som går! Har i grunnen ikke så mange råd å komme med til deg, forsvarmekanismen er sterk. Håper du får god oppfølging av lege/ jordmor underveis, det har vært viktig og godt for meg. Ta en uke av gangen og aksepter at det til tider er vanskelig, ikke forvent for mye av deg selv. Jeg har vært 40% sykemeldt siden uke 8, vært godt å hvile ut mellom dagene på jobb... Ønsker deg masse lykke til, varme tanker! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143039096-da-lister-jeg-meg-stille-inn-her/#findComment-143070869
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå