Gå til innhold

Athina - vil du ta en titt? :)

Anbefalte innlegg

Nærmer meg termin med nr.3 og er veldig spent/nervøs rundt den nærstående fødselen. Lurer på hvordan fødselen vil bli, når den vil inntreffe samt varighet. Har hatt to korte fødsler tidligere og begge ble født ca 1 uke før termin (4 dager før med gutten, 6 dager før med jenta).

Har jenta i magen det bra? Blir hun stor? (ligger visst 6 % over gj.snittet på vektskala, men har ikke født store barn tidligere)

Termin 18.04.11

Jeg født 20.12.88

Samboer født 12.10.83

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143038936-athina-vil-du-ta-en-titt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så litt på deg nå, og hva som kom til meg var:

Jeg ser deg i en blå sykehus skjorte(er du mellom blond/lys brunt med litt lengre enn skulderlangt hår?), ligger på ryggen med knærne på bøyd og føttene på sengen, du har på deg lyse ragger eller sånne myke litt fluffy sokker. Tror din jordmor vil ha mørkt hår, hun er dyktig og har full kontroll og er like rolig som deg - du kan dette med å puste dypt. Ikke epidural, tror det blir kun lystgass og den kan du å bruke, er dette med de dype magadragene igjen.

Det er en lege i bakgrunnen, men det er som han observerer, kanskje babyen er litt gul så hun må under lys? Han er ikke ikke fysisk i rommet, han står for det etterpå. Og lys er jo ikke farlig :-)

Jeg ser jente, mørk hår, ikke så kjempemasse, vekten 3840(<-- hmm her har jeg skrevet feil her nå, på arket har jeg skrevet 3480) kommer til meg og 49 cm. Og hun kommer ikke til å like å bli veid og målt, skikkelig lyd på henne da!

Klokkeslett. Her er jeg usikker på det er kveld eller morgen men får opp ti på 6(har skrevet 17.50 på lappen min her, og feil skrev .59 nå så det kan være det også)

På dato er det litt merkelig. får opp 14/15 så den 20. Kan det være at du tror du er i gang den 14, blir over til 15 for så å føre den 20... vel jeg vet ikke..

Ahhh nå ser jeg du skriver jente over her også... vel da er vi enige om det i allefall :-) Jeg ser kun på spørsmålet, vil ikke se på beskrivelser før jeg ser :-)

Men uansett ta det med en klype salt siden jeg er sliten og gi meg tilbakemelding når hun er vel hjemme i armene dine :-)

Lykke til :-)

Klem

Takk for svar :)

Jeg har i grunn mellombrunt hår, men farger det titt og ofte, tenkte å farge håret i lysere nyanse før termin, så kanskje det er dette du fikk frem? Lengden stemmer i allefall, for jeg har ganske langt hår nå.

Jeg har tidligere både vært rolig og flink til å puste under de to første fødslene, epidural har jeg ikke brukt tidligere, men forsøkte lystgass under første fødsel - den gjorde meg uvel så jeg valgte å ikke benytte meg av dette middelet under 2.fødsel, kun brukt varme og massasje samt akupunktur som lindring. Spørs om jeg ikke velger lystgass el. under neste fødsel da jeg gruer meg en del, hadde en ganske intens fødsel med nr.2 og dette har satt et støkk i meg, dessverre. Håper likevel på en "drømmefødsel" lik 1.fødsel.

Vårt første barn var ganske gul da han ankom verden, det ble tatt masse prøver av ham og det var mye frem og tilbake vedrørende lysbehandling, han slapp til slutt. Kan godt hende tulla som ventes vil være gul da både jeg og min samboer + vår førstefødte var gule etter fødsel.

Vekten tror jeg kan stemme ganske bra, 3480 gram, ettersom nr.1 og 2. ikke var større en 3358 og 3134 gram ved fødsel, lengden som du har fått opp tror jeg også matcher.

Har tidligere født i morgengryen samt på formiddagen/ tidlig ettermiddag så hadde jo vært gunstig om hun ankom rundt 18.00-tiden og ikke midt på natten.

Både fødsel nr.1 og 2. startet noen dager før jeg nedkom så det kan godt være at denne tulla også begynner å signalisere at hun vil ut noen dager før nedkomst, blir spennende å se :)

Håper at jeg får en fin fødselsopplevelse i allefall, skal gi deg tilbakemelding når snuppa har ankommet :)

Igjen, takk for at du tok deg tid til å se på meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...