FrkChihiro Skrevet 19. mars 2011 #1 Skrevet 19. mars 2011 Frk Fryd på tre måneder ble for halvannen uke siden forvandlet til en skikkelig monsterbaby på dagtid. Hun gjør alt hun kan for å unngå å sove selvom hun så sårt trenger det. Hun regelrett kjemper imot og blir rasende om hun skjønner at jeg prøver å bysse i søvn. Og sovner hun, sover hun nøyaktig en halvtime - en såkalt 30 minuttsbaby. Og jeg holder på å bli sprø, hun blir så overtrøtt at hun skriker og skriker og skriker, den ene dager var der fire timers hyling, kun avbrutt av en halvtimes sovepause. Natta derimot fungerer helt utmerket. Da er det bare å putte i seng kl 2000, så sover hun søtt til 0300, pupp, før hun sover til 0630, ny runde med pupp og med litt overtalelse sover hun til 0830. Men dagene er ikke så veldig hyggelige, og jeg kan ikke dra noe steder heller. Har prøvd å legge i seng, i kurv, i vogn, trille vogn, ligge rolig i vogn, i bæretøy, med smokk, uten smokk, med lyd, uten lyd, men nei. Det eneste som av og til kan få henne til sove mer enn 30 min er at hun sover oppå meg, men ikke alltid det heller.. Og for å få disse usle 30 minuttene må det standhaftig og langvarig byssing til, mens Frk hyler og kjemper imot søvnen selvom hun er så trøtt at hun nesten ikke klarer å holde øynene oppe. Prøver å få henne til å sove før hun blir overttøtt, men hun blir bare skikkelig sinna om hun lukter lunta. Noen som har noen forslag til hva jeg prøve, synes det er ordentlig vondt å se at hun ikke klarer å finne roen lenger:( Pluss at mor begynner å få sagmugg i ørene.
Cmoi Skrevet 20. mars 2011 #2 Skrevet 20. mars 2011 Hei Svigerinna mi hadde det samme problemet, hun startet med trilleturer. Først gråt lille gutt bestandig når hun la han ned i vogna, men hun fortsatte å gå tur. Det ble mindre og mindre gråting, og til slutt fikk hun inn en rutine på sovingen og han sovnet automatisk med det samme han ble lagt i vogna og hun begynte å gå. Du bør nok ikke inn på butikker og besøk med det første, men bare være ute i frisk luft, etterhvert kan du sette vogna ute på altanen og bare bysse litt, så sovner hun. Skjønner dette er slitsomt, lykke til.
*smula* Skrevet 20. mars 2011 #3 Skrevet 20. mars 2011 Jeg gjorde som Cmoi beskriver. Gikk tur flere ganger om dagen i starten. Hyl og skrik i starten, men ant minutter med gråt ble færre og færre. Slitsomt i starten, men ordnet seg etter noen uker.
FrkChihiro Skrevet 20. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 20. mars 2011 Får masse trim i det minste! Det trengs:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå