Lovemelikeyoudo Skrevet 19. mars 2011 #1 Skrevet 19. mars 2011 synes det er så fint med pynt i ørene, og lurer på å prøve å ta hull igjen...er det noe vits tror dere? Fikk betennelse hele tiden som tenåring..
Zitro Skrevet 19. mars 2011 #3 Skrevet 19. mars 2011 Aner jo ikke noe om hvor gammel du er, men nå finnes det jo kirurgusk stål på mange dobber så jeg hadde gjort et forsøk til :-)
♡ A & E ♡ Skrevet 19. mars 2011 #4 Skrevet 19. mars 2011 Jeg har nikkelallergi og kan ikke gå med juggel, ei heller det som liksom skal være nikkelfritt. Jeg reagerer også på endel gull men noe går greit. Sølv derimot har jeg aldri reagert på. Kan jo prøve igjen, verste fall må du ta det ut og behandle det.
♡ A & E ♡ Skrevet 19. mars 2011 #5 Skrevet 19. mars 2011 Har forresten aldri reagert på det stålet (?) som har vært i piercingene mine.
MathildeC Skrevet 19. mars 2011 #6 Skrevet 19. mars 2011 Jeg reagerte som ungdom (fikk hull i ørene da jeg var 13 tror jeg) og reagerer fortsatt nå, som noen-og-tretti åring. Selv på det som skal være rent gull. Som A&E sa, jeg har hatt piercing i nesen i mine ungdomsår og det reagerte jeg ikke på - kanskje jeg skal lete etter ståløredobber så jeg kan bruke litt øredobber jeg også. Har så lyst å bruke det i blant, men jeg kan sjelden gå en hel dag med det.
2010 Mammaen Skrevet 19. mars 2011 #8 Skrevet 19. mars 2011 Jeg reagerer også på alt - både gull, sølv og juggel. Dyrt eller billig er like ille! Men det er èn type øredobber jeg kan bruke og det er de som er ekte sølv fra Glitter (de er merket spesielt med Sterling Silver og det er ikke alle sølvøredobbene fra Glitter dette gjelder..). Helt merkelig da dette ikke er dyre øredobber heller. Da jeg nevnte det en gang for de i butikken at jeg bare tålte denne typen sa hun bak kassen at flere hadde sagt det, så kanskje det er noe i det? Jeg vet ikke, men det er verdt å prøve? Det koster ikke så mye og selv om ikke utvalget er enormt stort når det gjelder denne typen er det i alle fall bedre enn ikke noe :-)
Gjest Skrevet 19. mars 2011 #9 Skrevet 19. mars 2011 Dette er ikke noe ukjent. Det er mye jeg ikke tåler, gitt. Ikke sølv, gull, juggel, ei heller det som skulle være greit fra Glitter (ja, jeg har prøvd). Det eneste som er foreslått her, som jeg ikke har prøvd, er hvitt gull. MEN, det er håp! På Vita-parfymeriene har de ørepynt for sensitive ører. Disse øredobbene er i medisinsk stål, men noen av dem har nok et slags "gull-belegg" og de tåler jeg ikke. Men de som er i rent medisinsk stål, de tåler jeg! Hurra! Koster 80-100 kr pr par, så det er jo ikke ikke dyrere enn at man kan gi det et forsøk.
prinsesse+spire Skrevet 20. mars 2011 #10 Skrevet 20. mars 2011 blomdahl har både medisinsk plastikk og titan som kan prøves. Til og med de som regerer på gull og sølv kan bruke disse!
Teline Skrevet 20. mars 2011 #11 Skrevet 20. mars 2011 Jeg fikk allergi selv da jeg som barn fikk hull i ørene. Jeg kan ikke som voksen bruke noe i ørene. Det hjelper ikke at det er kirurgisk stål, plast eller svært rent gull/sølv. Ørene verker og infeksjonen sprer seg. Takket være de fantastiske øredobbene jeg fikk som barn kan jeg omtrent ikke bruke smykker, selv gifteringen måtte jeg begrense bruken av.
♡ A & E ♡ Skrevet 20. mars 2011 #12 Skrevet 20. mars 2011 Tror det er det som har utløst min allergi og, kan ikke huske noe utslag før jeg fikk hull i ørene som 7 åring. Da begynte det og jeg måtte ta ut igjen dobbene for det bare verket og væsket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå