Gå til innhold

Lørdagen fra HELVETTE! (Trenger hjelp fra noen som har hatt sprukne hemoroider, eller analfissur/sprekk i endetarmen/rumpa)

Anbefalte innlegg

Skrevet

DET GJØR SÅ VONDT. Jeg gråter hver gang jeg går på do, og blør veldig mye. Jeg kjenner og vet at det er en sprekk i endetarmen. Har endel problemer med avføringen fordi jeg blir lett dehydrert pga amming (ble mamma for 5 uker siden) Men drikker iste og vann hele dagen, uten hjelp....

Men så er spm. Nå er jeg på 3. dag uten søvn fordi det gjør så vondt. Det pulserer, og jeg har klødd endel som har skapt brannsår i rompa, pluss dette såret som sprekker opp hele tiden. (tror faktisk det er 3 sår i endetarmen....kjennes iallefall sånn ut....) Og i dag fikk jeg kastet ut mannen for å dra å renske apoteket for smertelindring/kløelindring til den stakkars trakkaserte analen min. Han kom hjem med Alco Anal, AC3 (?) og Scheriproct. AC3 kjente jeg ingen effekt av, bortsett fra uutholdelig svie, og det samme med AlcoAnal. Men med Scheriproct, begynte det å stikke og gjøre no inni helsikke vondt, men så lindret det litt etter 30-40 minutter. Men etter 2 timer, kommer smertene for fullt igjen. Da er spm. Virker ikke dette på meg? Må jeg ha noe sterkere? Eller må man holde på sånn i noen dager før det hjelper? Skal det virkelig svi endel ved påføring, eller tåler jeg rett og slett ikke disse produktene?

Jeg er desperat og helt rådvill! Gir opp snart! Setter stooooooooor pris på hjelp og råd! Gruer meg helt forferdelig til å gå på do :(

Skrevet

Du trenger to ting: Lactulose og medisinsk grønnsåpe.

Lactulose for å gjøre avføringen myyyyyk.

Og såpen for å ha i badevannet - slik at du renser såret og at det skal gro på rekordtid.

Såpen kjøper du på apoteket.

Skrevet

TAKK! DET skal jeg lett prøve :) Kan man bruke vanlig grønnsåpe? (Er det et teit spm, kanskje?)

Skrevet

IKKE bruk vanlig grønnsåpe.

Skrevet

Og selv om det ikke frister overhodet, dra til legen på mandag. Fikk du sheriproct stikkpiller på føden?

Skrevet

Huff, det hørtes ikke godt ut!

Jeg vil ikke tro hemeoridesalver vil hjelpe da disse er sterke og har nesten etsende effekt. Jeg får iallefall veldig sår hud hvis det kommer krem utenfor selve hemoridene.

Jeg har hatt et rift som har gjort det vondt å gå på do samt tørke seg. Etter 8 mnd hadde jeg det fortsatt. Så smurte jeg godt med zink salve et par ganger om dagen og det ble borte på en uke. Zink healer huden samt beskytter den og bløtgjør den så det ikke var så vondt å gå på do. Ville prøvd det hun andre nevnte over og hatt zink på ellers.

God bedring!!

Skrevet

Huff, stakkars deg.

Jeg sliter med nesten det samme bare litt mildere versjon men likevel veldig vondt. Hadde en utvendig hemoroide og tror jeg har noe innvendig eller noen sprekker innvendig nå.

Hos meg hjalp cheriproct men det tok 2-3 dager før det funket. Jeg tar lactulose for å få mykere avføring og tør ikke slutte. Har også begynt å ta litt cheriproct på innsiden nå og tror det hjelper litt.

Det verste er nesten når man ikke orker å gå ut av huset men ikke vil fortelle alle grunnen.

Lykke til!

Skrevet

UFF stakkars! Xylocain gel vil hjelpe deg å komme over det verste. Den virker bedøvende og avkjølende. Men veldig dumt du ikke fikk ordnet det før helgen, for denne må du ha resept på. Håper du blir bedre kjapt.

Skrevet

Skal på 6 ukersen 28. Mars, så jeg vil vente til da....om jeg orker da. Fortsetter det slik, må jeg bare stikke halen mellom bena og krype til korset, og dra til legen. Dette er faktisk noe av det vondeste jeg har vært med på. Kunne heller født 14 barn etter hverandre enn å ha dette såret i pompen :( Ødelagt hele uka/helgen!

Nei , har ikke stikkpiller, bare salven. Fikk ikke fissuren før etter 3 uker etter at jeg kom hjem.... Trodde det skulle heale seg selv, men virker som at det blir verre for hver dag :(

Dette unner jeg virkelig ikke min verste fiende engang.....

Skrevet

Stakkars deg HI, hadde det også slik og det er vondt og veldig deprimerende. Synes den grønnsåpen gjorde vondt verre og lurer på om jeg fikk sopinfeksjon av den. Men, mange som synes det lindrer da.

God bedring!!

Skrevet

I hjemmesykepleien bruker vi vanlig grønnsåpe (ikke furunål), sett rompa i grønnsåpevann i 30 min. Du bør alikevel ta en tur til legen så fort som mulig siden du har så store smerter.

God bedring.

Skrevet

Stakkars deg. Sliter med mye av det samme selv. Få resept på sceriproct stikkpiller og bruk salven xylocain, det lindrer bra.Ellers så kan du i mellomtiden ta en isbit i en plastpose å legge på såret, er også lindrende. God bedring.

Skrevet

Tusen takk, jenter.

Det er helt utrolig hvor invalid man kan bli av at pompen ikke fungerer som den skal! Er du forkjøla, har du slappe av og drikke varm drikke....Har du vondt i ryggen, kan du finne deg en stilling du er komfortabel i....Brekker du beinet, får du smertestillende og paracet funker. Får du et lite rift i endetarmen, er man invalid og ingenting lindrer. Rare greier!

Ja, akkurat som du sier 20.56. Man orker ikke gå ut av huset. Man vil bare ligge inne og håpe på at det tar slutt.

Godt å høre at Sheriproct funket for deg...Da er det håp for meg og! Men svei det endel når du påførte det eller? Trodde det skulle lindre, men det stikker og svir en god stund etter påføringen, men det kan være fordi jeg har klødd så fælt at jeg har blitt sår....

Takk for god bedring-ønskene :-*

Skrevet

Kom deg til legen å få resept på terra- cortil salve, d funker.

Skrevet

20:56 her

Det svidde ikke ved påføring hos meg men jeg hadde nok ikke åpne sår slik som deg. Legen var enig i behandlingen min med laktulose og salve.

Men jeg vil anbefale deg lactulosen så får sårene gro litt uten at du sprekker de opp igjen hver gang du bæsjer.

Enig i at det er en deprimerende plage men gi det et par dager.

Forresten, jeg får mer vondt hvis jeg går og står mye. Det hjelper å ligge da blir det mindre trykk på blodårene som gir hemoroidene.

Føler med deg!

Ps det var litt godt å lese at det er flere som sliter med dette selv om jeg heller ikke unner min verste fiende dette her.

Skrevet

Vil råde deg til å dra på legen så fort som overhode mulig! Gjerne legevakten. Dette er uutholdelig vondt, jeg snakker av erfaring!

Jeg fikk en slik fissur mens jeg lå på sykehuset. Det var et helvete å gå på do, gråt av smerte hver gang. Ble ikke tatt på alvor av legene, som mente det var en hemoroide som ville gå over av seg selv.

Men jeg ble bare verre og verre og tilslutt lå jeg over senga og hylte av smerte. Da først ble jeg skikkelig undersøkt. Da viste det seg at jeg hadde en fissur, diger sviende sprekk i rumpen. Jeg begynte på sheriproct og alle de vanlige salvene. De svei som pokker men hjalp ikke... De fant tilslutt ut at jeg hadde en kjempestor absess som pressa på, og det danna seg store fistelganger... De ble operert med en gang og det ble lagt inn dren. Fistelåpningene har jeg ennå, nesten to år etter! Det har selvsagt grodd til, men jeg har ikke fått operasjon for å lukke de helt ennå...

Min historie er vel kanskje worst case scenario, men du tuller ikke med fissurer altså! Få noen til å se på det før det blir for ille!

For min del er vanlig grønnsåpe det mest lindrende, tusen ganger bedre enn noen salve! Det svir litt når du setter deg nedi, men etterpå lindrer det veldig! Håper det ordner seg fort for deg, jeg vet hvor vondt det er!

Skrevet

Har du prøvd Forever Living sin aloe lips??

Den skal funke på dette ;)

Skrevet

Jeg måtte rett og slett bikke under, og heise det røde flagget. Ringte legevakten og de ba meg komme rett inn. Etter noen timer, kom jeg inn til legen og han satt i lokalbedøvelse, og sjekket analåpningen. Der fant han en hemoroide, og 2 fissurer som var ca 2.5cm lange!! Jeg fikk lokalbedøvelse med meg hjem og nesten en A4 side med resepter til medisiner og avføringsmidler. Nå er jeg hjemme og vel plassert i sofaen med min første time uten uutholdelige smerter på 3 dager :) Kjennes bare ut som om jeg har blitt voldtatt i analen av en hest, men det er jo betydlig nedgradert fra en elefant :))

Takk for svar her inne, og jeg skal aldri undervurdere hemoroider og fissurer EVER again! Måtte disse lidelsene brenne i helvette.

God natt og sov godt :)

Skrevet

oi herregud. bra jobbet :)

god bedring. håper du får det bedre nå og at det snart går over. :s

Skrevet

Takk :D

Det hjalp veeeeldig med bedøvelse, og nå skal jeg gå å nyte en goood natt søvn :)) BANK I BORDET :)

Nattinatt!

Skrevet

Etter at det verste er over kan jeg anbefale deg å kjøpe "frukt og fiber" på apoteket eller helsekosten... Dette kan du spise for å holde magen i gang og slippe forstoppelse, og det er ikke skadelig verken for ammingen eller deg å ta det hver dag... Hjalp meg etter fødselen

Skrevet

Hvorfor i alle verdens dager ville du vente til 28. mars med å gå til legen.

Og hvorfor kaller du det å måtte bite i det sure eple, når du ikke greide det, men måtte oppsøke lege for behandling før?

Er det om å gjøre å ha det jævligt vondt, lengst mulig, er det noe jeg ikke får med meg her? Så langt jeg vet er det ingen medalje å få for vondt i ræva.

Ville heller ha brukt tida og energien på å kose meg med ungen min, og ikke på å holde ut i ukesvis med vondt i ræva.

Skrevet

Dette er jeg også skikkelig plaget med.. Kjenner ut som jeg skiter ut en kniv når jeg går på do =P

Xyloprocy salve gjør UNDERVERKER.. den er reseptfri og fåes på apoteket.. Ellers gjelder det å holde magen myk til enhver pris.. Lactulose, fiber, mye drikke og mosjon.. =)

Lykke til =)

Skrevet

Rett og slett fordi jeg hadde legetime da :) Ingen vil ha så vondt nei, og ja, jeg skulle gitt mye for å få slippe dette, og heller kose meg med babyen min i barseltiden, men jeg ville prøve å vente til 28, for da skal jeg jo alikevel til legen. Ikke verre enn det.

Når man sier "bite i det sure eplet" eller "krype til korset" er det bare et uttrykk jeg bruker for å si at jeg gir opp. I dette tilfellet så ga jeg opp smertene. Orket ikke mer. Ikke verre enn det heller :)

Er du på krigstien i dag, eller?

Skrevet

Auauau, dette husker jeg var et helvete!! Jeg hadde kjempevondt etter siste fødselen jeg også, ble så treg i magen.. Og sprakk opp hver gang jeg måtte bæsje. Det var mye vondere enn å føde, det mener jeg!! For det presset på sånn før man i det hele tatt fikk ut bæsjen, og den kunne nesten stå fast i åpningen noen ganger.. Føltes jo som en jævla fødsel, i analen!!:S Helt for jævli.. Jeg lot det gå seg til selv, men merket at det hjalp mye å drikke mer vann, Biola og noe fiber-greier. Og røre seg mer, så man får fart på forbrenningen og normal avføring.

Bra du kom deg til legen!! Håper du slipper dette helvete noe mer nå da!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...