Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at mengden melk barna drikker går betraktelig ned når man starter med fast føde - også mengden de drikker til de andre måltidene i løpet av dagen? Her er gutten igang med full grøtporsjon på kvelden, samt litt smaksprøver på frukt- og grønnsaksmos ellers på dagen. Han virker mindre interessert i melk og det er tidvis vanskelig å få han til å drikke bra av flaska. Noen andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er slik det skal være - helt normalt. Du kan alltids gi litt vann til fast føde - og litt melk etter fast føde (for å mette helt).

Skrevet

Ja det har ihvertfall blitt sånn med lillegutt her. Nå er han overhode ikke interresseret i puppen på dagtid....kun på natta :/

Og det bekymrer meg litt for han nekter å ta flaske. Men får i han litt vann til maten, men ikke særlig mye. I løpet av en dag får jeg i han kanskje 40-50 ml vann. Også ammer jeg han 3-4 ganger i døgnet (etter leggetid)

Skrevet

Her går det heldigvis greit enda med Å få i henne melk. Men hun er nå bare litt over 5 Mnd gammel så litt tidlig å si kanskje da vi ikke er oppe i full porsjon med grøt på kvelden og det er stort sett alt hun får utenom puppen(hun får smake litt frukt/frukpure' på glass innimellom):) Jeg gir også alltid pupp før mat så kanskje derfor vi ikke får i henne så mye grøt på kvelden heller . Holder litt fast i den ammingen da jeg er synes den er litt koselig og redd for å miste melken. Og føler nå som hun skal gå mer og mer over til vanlig mat og få mindre pupp at hun allerede har blitt så altfor stor og er snart ingen baby lenger... Tiden flyr så altfor fort....

Ble litt utenfor tema,sorry...;)

Skrevet

Ja, da er det kanskje bare sånn det skal være da.. Får prøve å stresse ned, selv om jeg syns det er rart at den kveldsgrøten liksom skal påvirke de andre måltidene hele dagen, også de som fortsatt bare består av melk..

Skrevet

Her sluker lille nurket enda rått med mm selv med fast føde :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...