Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er helt i sjokk her...etter å ha vært prøvere i 6 år fikk jeg min første positive test igår....tok to til tester og de var alle positive:)MEN....jeg forstår jo ingenting...hadde mitt første icsi forsøk hos hausken i jan og testa neg 8 feb,fikk mensen(på en måte) og regnet med at løpet var kjørt....nå viser det seg at jeg kanskje har klart det likevel(testen sier jeg er 3+ uker på vei)men har ingen symptomer på noe..bare at mensen er nesten 2 uker forsinka....

Klarer ikke helt å tro at dette er sant..

Er det noen her som har opplevd dette?Kan jeg teste positivt uten å være gravid?Er disse hjemme testene sikre?

Kan det henge noe igjen i livmor som gir hcg utslag?

Var hos legen igår for å ta blodprøve,men fikk ikke svar på denne før på mandag...

Vet ikke helt hva jeg skal tro....klarer ikke helt å fungere for jeg er sååå nærvøs om jeg faktisk er gravid eller ikke...

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143037880-kan-dette-stemme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Tror du er gravid jeg :-) i følge hun ene sykepleieren på Hausken er det ofte lettere å bli spontant gravid måneden etter mislykka forsøk pga hormoner som henger igjen. Det er jo også en mulighet for at du ble gravid under forsøket og at den mensen du hadde ikke var mensen men en hormonell blødning el. Da jeg ble gravid med jenten min hadde jeg nemlig en blødning rundt den tiden jeg ventet mensen og tenkte ikke noe mer over det. Ikke før mensen var forsinket måneden etter også og jeg tok en positiv test , tenkte jeg over at den blødningen måneden før i grunnen hadde vert litt rar.

Det blir spennende hva blodprøven sier , men som sagt, jeg tror du er gravid :-)

LYKKE TIL

Takker for svar Lis@mor:)

Ååååå jeg håper du har rett:),men klarer ikke helt å tro at jeg endelig har blitt gravid liksom....

Ifølge cb digital testen ble jeg gravid på det siste forsøket...

Hadde en merksnodig mens etter forsøket,men tenkte at dette var pga ivf medisinene...

Så utrolig godt å høre at du har opplevd det samme og at du faktisk var gravid:))da er det jo håp:)

Får bare smøre meg med tålmodighet til mandagen og se hva blodprøven sier...jeg er sååå spent:)))

Hadde du noen tidlige symptomer?

Kjenner ingenting jeg...føler meg litt trøtt og føler puppene er noe oppblåst,men dette "merka" jeg først etter test så tror det er nokså psykisk;/..

Sendte deg pm...men vil bare si at jeg er sååå spent!!!

Må bare hviske ut et lite gratulerer....kan ikke skjønne hvorfor testene skal gi deg feil svar. HURRAAAAA!!!! (Beklager min entusiasme...jeg skjønner du er nervøs for å juble ennå...men dette høres jo veldig lovende ut!)

Annonse

fikk svar at hcgen var på 2800,men de visste ikke hva dette betydde:(Legen skulle ringe meg opp igjen,men det har hun visst glemt helt ut)...så her sitter jeg da...enda mer forvirra:(

Leser her på bm at hcg nivået mitt er alt for lavt til å være i uke 7 så tror ikke det gikk veien denne gangen heller:(((((

Skal på ul på tors,men kjenner jeg ikke har noe lyst...får vel bare bekreftet at det ikke er noe liv allikevel:((

Skiver her også....og vil bare si at når det kommer til HCG er det ikke verdiene i seg selv, men stigningen som er viktig. Altså om du hadde tatt ny blodprøve i dag og verdiene hadde eks doblet seg eller økt kraftig er alt normalt.

Viss du er to uker over mensen...så kan det jo være at dere har klart det på egen hånd denne måneden og at du er 5-6 uker på vei ettersom når du hadde eggeløsning??

Håper så veldg at det går veien for deg caramello....det fortjener du så virkelig!

Pyton å gå slik i det uvisse da...dumme leger som glemmer å ringe. Krysser alt for positiv svar på UL på torsdag. Husk at positiv test og ingen mens er veldig gode tegn da....kanskje går det bra? Klem til deg!

Fant dette på lommelegen sine sider ang. HCG- det viser jo at det er store variasjoner...

"Det er kun helt tidlig i svangerskapet at S-HCG stiger veldig raskt og dobles ca hver 2. dag, deretter flater det litt ut og når en topp i 2-3. svangerskapsmåned for så å synke litt utover i svangerskapet.

I uke 3+ (en uke etter befruktning) ligger nivåene på 5-30, de stiger gradvis i uken etter til 30-200, i uke 5+ (3 uker etter befruktning) ligger nivåene på 200-2.000 og i uke 6+ (4 uker etter befruktning) ligger de på 500-10.000. I løpet av 2-3 måned stiger de til mellom 5.000 – 100.000 og faller så i 2. trimester til 20.000-30.000 og i 3. trimester til 5.000-15.000. "

Hei du:)

Jeg svarte på meld din på innbox,men fikk ikke sende av en eller annen grunn.Meld ble bare slettet/blank:(

Jeg er bare super forvirra her jeg sitter...er så irritert på denne legen som ikke ringte meg opp igjen:((((

Uff ja jeg håper du har rett Lengter84 med spire:)

Blir bare mer forvirra av å se på alle disse hcg målingene når jeg ikke har peiling,tror bare jeg må legge dataen vekk og vente til imorgen og evt ta en ny blodprøve..ikke noe annet å gjøre..

Men om jeg virkelig er gravid med liv der inne så må vi ha klart det på egen hånd..da kan kanskje hcgen stemme??off nei jeg vet ikke....

Har ømme pupper,trøtt,tisser ofte og føler jeg er sulten hele tiden så jeg føler meg jaffal litt gravid,blir kjempe skuffa hvis jeg ikke er det:(

Men vi får se hva legen evt ul sier...

Så utrolig kjekt å høre at alt står bra til med deg og spiren:)))

Du er jo et godt stykke på vei nå og sikkert beg å få mage:))))Tenker det er kjempe spennende og fantastisk:)))

Klem:)

Ok...det var rart..

Skjønner du blir forvirra av dette asså, ikke noe kjekt å være sånn usikker. Man vil jo ikke håpe om det ikke er noe vits, men jeg tror det er håp jeg:) Skjønner at du er livredd for å bli skuffa likvel! Det må være en pine for deg å vente...men tror nok ikke legen kunne sagt annet enn at du måtte ta ny prøve for å se om det stiger...

På torsdag får du uansett svar...og tenk om det er et bankende hjerte der...og tenk om dere faktisk har greid det selv...det er jo i såfall et fantastisk mirakel etter alle disse åra! Jeg velger å tro at du er gravid til det motsatte er bevist:)

Ja, nå har magen begynt å komme så smått...er 16 uker på vei og håper på å kjenne liv snart..ja det er spennende og så fantastisk å endelig få oppleve det. Håper jeg kan juble sammen med deg på torsdag!

Tusen tusen takk for alle lykke ønskningene:))

Jeg har hatt en liten pause fra forumet her inne noen dager...har vært så utrolig nærvøs:/

Men igår var jeg på ul og vi så en forster sekk:))))),men det var veldig tidlig ennå sa gyn (ca 4 uker på vei)tok en ny hcg og fikk svar idag at denne hadde en kjempe flott stigning så dette var veldig lovende:) JIPPI!!!!!!!!:)))))

Skal tilbake om 2 uker og forhåpentligvis få se et lite hjerte:)

Det er helt utrolig...vi har klart det helt selv bare sånn helt plutselig:)))))))

Jeg som skulle inn til lap på tors og geier...er såååå glad for å slippe det:))

Det viser seg gang på gang at en må ikke gi opp.Plutselig så sitter spiren:))))

Jeg er så glaaaaaaaaad og letta:)

Nå får vi ta en dag om gangen og krysse alt vi har for at spiren klamrer seg godt fast i 9 mnd til:))

Lengter84 med spire:

16 uker på vei allerede:)Her går det unna:):)

Må være så utrolig spennende å kjenne på kroppen alt så skjer og ikke minst når en beg å kjenne liv inni der:))

Kos deg masse:))

Ønsker dere alle en kjempe god helg:))

CARAMELLO- JAAAAAAAAAAAAAAAAA jeg visste det!!!!!! GRATULERER så ufattelig mye!!! Jeg er så lykkelig på dine vegne, har vært så spent! Dette er jo bare helt utrolig...et lite mirakel :) :) :)

Kos deg masse i helgen du også! Også håper jeg vi ses inne på gravide slitere..det er ikke så mye liv der om dagen, men hadde vært koselig med en ny tråd. WOW tenk at du er gravid!! klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...