Mammahjertet <3 Skrevet 19. mars 2011 #1 Skrevet 19. mars 2011 Gullungen min på ca 7,5 mnd har begynt å snu seg på magen mens hun sover. I natt våkna jeg og skulle titte på henne. Bruker mobiltelefonen som lommelykt ;-) Og da lå hun på magen med hodet til sides. Skal jeg tør å la henne ligge slik? Jeg snudde henne etter at jeg selv ikke fikk sove fordi jeg bekymra meg. Og da vræla hun som bare det. Hva gjør du når mini snur seg på magen?
mandalay Skrevet 19. mars 2011 #2 Skrevet 19. mars 2011 Så lenge hun snur seg til siden er det vel ikke noe problem? Her er frøkna 6 mnd og snur seg også av og til på magen om morgenen. Kun klarer ennå ikke å snu seg tilbake, men begynner alltid å gråte når hun ikke orker å holde hodet oppe lenger, så jeg er aldri redd for det.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 19. mars 2011 #3 Skrevet 19. mars 2011 som regel har de kontroll når de kan snu seg selv. Men liker du det ikke kan du prøve å rulle tepper og legg de ved siden av henne så kanskje hun ikke klarer å snu seg.
Trultetryne Skrevet 19. mars 2011 #4 Skrevet 19. mars 2011 Jenta mi begynte også med dette rundt den alderen. Prøvde å snu henne tilbake, men det var det ingen vits i. Hun snudde seg bare igjen.¨ Nå er hun 16 mnd, og hun ligger stort sett på magen med rompa i været
Nedjem Skrevet 19. mars 2011 #6 Skrevet 19. mars 2011 Vi spurte på helsestasjonen om dette og fikk til svar at når de klarer å gjøre det selv er det ok.
Mammahjertet <3 Skrevet 19. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 19. mars 2011 Takk for svar jenter! Føler meg litt som en overforsiktig førstegangsmor her. Men det er bedre å være litt _for_ forsiktig. Da får jeg prøve å roe meg litt rundt dette. Det stemmer nok det som ble sagt på helsestasjonen da du spurte der "Sameti",
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. mars 2011 #8 Skrevet 19. mars 2011 Ikke noe problem! Når barnet snur seg selv Dersom barnet, etter hvert som det blir større, ikke vil ligge på ryggen når det skal sove, må vi som foreldre fortsette å legge barnet ned på rygg når barnet skal sove. Det er forbundet med økt risiko hvis vi som voksne endrer denne rutinen. Når barnet i en alder av ca et halvt år selv begynner å snu seg, er mageleie forbundet med langt mindre risiko. http://www.lub.no/mageleie-som-risikofaktor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå