Gå til innhold

Rotter...hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i Akerhus og det er et stort rotteproblem her. Jeg så en rotte ute på verandaen istad og friker ut her.

Vi har ikke fuglemat eller andre tilgang til mat ute, men de her her for det. Naboene litt bort i veien her gravde nylig ut til en garasje og arbeiderene har sjelden sett så mange rotter.

Vi har også hatt rotte i kjelleren, men har nå tettet igjen alle hull og sprekker.

Hva kan jeg gjøre så vi slipper å ha rotter på besøk?

Kan man kontakte kommunen har de noe ansvar?

De drar jo med seg sykdom og dritt.

Alt tas i mot med takk. Hva med rottefelle evt gift??

Skrevet

Vil bare opplyse om at rottegift er en fryktelig smertefull død, så jeg hadde ikke klart å gjøre det.

Kan du ikke kontakte kommunen, som du sier?

Skrevet

Har hørt om folk som blander gips pulver i div. for til rotter, også setter de ut skåler med vann;) Hehe...

Skrevet

Hva mener du med smertefult?- jeg er desperat! enklere å slenge ut gift enn å måtte tømme en felle.

De selger de i butikker så da kan det ikke være så ille??

HI

Skrevet

Anbeafler rottefeller, om du har en mann som er i stand til å tømme dem. Og selvsagt lukke igjen alt som finnes av inngang til huset.

Under tearasser og veranda bord liker de seg også.

Ha det veldig rent, pent og ryddig, ikke ha ting stablet på gulv, ha hyller slik at alt kommer opp fra gulvet og ikke inntil vegg.

Ryddig både inne og ute er cluet.

Skrevet

"Ryddig både inne og ute er cluet. ...." vi har det ryddig- tro meg! Men de kommer jo fra overalt.

Skrevet

Huff, har man først fått rotter er de vanskelig å bli kvitt!

Som en sier over her så fører gift til en smertefull død (dyret løses opp inneifra og blør i hjel), men det er også stor risiko for at de går inn i vegger/tak/gulv og legger seg der for å dø. Det resulteter i en voldsom stank som ikke forsvinner før dyret er råtnet opp, noe som kan ta maange uker/mnd. Anbefaler feller - effektivt og lite søl!

Skrevet

Sier det sammen som de over her.. IKKE bruk GIFT!!

Bruk heller feller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...