Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er snart 12 uker, og da skal jeg slutte på progesteron og østrogen.

Gleder meg til å komme til den "magiske" 12-ukersgrensen!

Gynekologen min sier at det bare er å kutte alle medisinene tvert på dagen jeg er 12 uker, han har mange års erfaring med IVF-behandling på Ullevål, så han vet jo hva han snakker om.

Klinikken derimot (cfc) sier at jeg skal trappe ned på medisinene over en uke. De sier derimot ingenting om hvordan jeg skal trappe ned, hvor mange piller jeg skal ta pr dag, osv.

Hvem skal jeg høre på? Har lyst til å stole på gynekologen, det er jo han som følger meg opp, og jeg synes han har gitt klarere og bedre avgjørelser enn cfc ved flere anledninger. Dessuten hadde det vært så deilig å bli kvitt medisinene! Har et håp om at kvalmen vil gi seg litt også da.

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143037336-slutte-p%C3%A5-progesteron/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!!! jeg er 12 uker i dag. Har satt inn ed i Riga. Jeg har begynt å trappe ned veldig forsiktig skal gå på 18 dager. Først skal jeg trappe ned på østrogen i 1 uke. Så utrogest på 4 dager.Og crinone på 4 dager. etter det skal jeg ta blodprøve går på sprøyte Fragmin. Da skal de finne ut om jeg skal slutte med sprøyter eller ikke. Jeg har også vært kjempe kvalm. men det har blitt bra heldigvis. så nå kan jeg begynne og kose meg av og være gravid. Lykke til hilsen m240

Hei, jeg lurte selv på det med nedtrapping en gang tidligere. Fikk vite en del av de andre da og fulgte klinikkens anbefalling og ikke gyn sin. Du finner en del om dette i min gammel tråd (helt på starten) som heter "Nyttårs gave". Klipper og limer inn en avnsitt som handler akkurat om nedtrapping. Har du mere spørsmål så bare å spørre. :)

Fra min trå: "...Takk for oppløftende ord IVF-mammaer, håper det blir som med deg, at ting bedrer seg etter nedtrapping av medisinene. Jeg lurte på selv om det ikke var medisinene jeg ble dårlig av. Merker i det siste at jeg blir mer kvalm etter at jeg tar de (østrogen og progresteron 3x og crinonen på kvelden). Jeg tenkte liksom at kroppen min trenger ikke mer støtte hormoner. Gyn sa at nå er kroppen overtatt hele svangerskapet og jeg trengte ikke å bekymre meg for abort pga nedtrapping. Hva tenker du Mumrikken, du har litt mer erfaring? Du begynner å trappe ned tidligere enn jeg. Jeg starter nedtrappingen etter uke 12, uke 13 tar jeg jeg 2x både østr og progr og i uke 14 x1. Cinonen kutter jeg ut 12+ 0. Så jeg gleder meg for å bli bedre og gruer meg for jeg vet ikke om det er helt trygt..."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...