Gå til innhold

Hvor skal dere føde?

Anbefalte innlegg

Gjest isimagen

Dere som har vært på første kontroll har sikkert allerede bestilt fødeplass! Hva med å si noen ord om hvor og hvorfor vi ønsker å føde der vi skal?

Fødeplass: Ullevål ABC-avdeling

Barn fra før: Nei

Valgte dette fødestedet fordi:

Jeg synes det virker som et rolig og harmonisk sted å føde. Vil helst klare meg uten medikamenter og vil gjerne føde i vann. Oppfølging av på ABC gjennom svangerskapet er et stort pluss! Også er leger og medikamenter bare noen dører unna dersom det trengs.

Kopier og lim inn i innlegget ditt under

Fødeplass:

Barn fra før:

Valgte dette fødestedet fordi:

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143037282-hvor-skal-dere-f%C3%B8de/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fødeplass: Ullevål (vanlig)

Valgte dette fødestedet fordi: Jeg har hørt mye bra om Ullevål, stod mellom Ullevål og Rikshospitalet, følte Ullevål var mest riktig for meg da min lege skilte på følgende måte: Ullevål; Der er man mer på egenhånd, med en gang man er bra nok sendes man til hotellet, der kan man bo med mannen på et eget rom i dagene etter fødsel. På Rikshospitalet er man lenger på selve sykhuset med litt tettere oppfølging, men da bor man alene, uten mannen. Så derfor ble det Ullevål på meg :)

Fødeplass: Kongsvinger Sykehus

Valgte dette fødestedet fordi: Pga pendlevei fra jobb og hjem for mannen, så ble det enklere for meg da jeg kan bo hos min mamma før termin så det er kort vei til sykehuset. Pluss at jeg selv er født der, og flere venninner har født der.

Annonse

Fødeplass: Kongsvinger sykehus

Barn fra før: Ja

Valgte dette fødestedet fordi: det er nærmest og hadde en positiv opplevelse sist gang. Følte vi ble godt tatt vare på og sett. De ansatte hadde tid selv om det var hektisk for dem noen dager med fulle rom.

Fødeplass: AHUS

Barn fra før: 1

Valgte dette fødestedet fordi: Nærmeste sykehus. Fødte på Ullevål sist, ikke den beste fødselsopplevelsen, men det har jo mange grunner. Har hørt bra om AHUS + det er der jeg "tilhører" nå, derfor føde der!

Annonse

Fødeplass:Lillehammer

Barn fra før: 3

Valgte dette fødestedet fordi:Det er nærmest og har kjempegod erfaring med Lillehammer fra de tre forrige oppholdene. Både fødslene og barseldagene har vært helt supre..

Har vært på første kontroll hos legen,men ikke bestilt noen fødeplass enda. Vet likevel hvor jeg vil:)

Fødeplass: Lillehammer

Valgte dette fødestedet fordi: Her er jeg født,og 2 av mine 3 søsken,alle tantebarna er født her,og jeg vet at man blir godt ivaretatt der:)

Fødeplass: Lillehammer

Barn fra før: to

Valgte dette fødestedet fordi: De har en nyfødtenhet med fantastisk dyktig personale, og barneleger. Som vi dessverre har hatt bruk for. Ikke spesielt fornøyd med føde barsel tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...