Gå til innhold

Står i senga og hyler på nettene?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er 10mndr, og for to uker siden flyttet vi ham på eget rom og tok "kampen" ifht ammeslutt på natten. Dette gikk forsåvidt ganske greit, etter en natt med en del styr, var jeg inne å ga tutten noen få ganger de neste nettene. Jeg var veldig optimistisk om å endelig snart få nettene mine tilbake! Men den siste uken har han våknet mange ganger, og reiser seg hele tiden opp i senga, står og hyler! Virker ikke alltid helt våken heller. Legger ham ned, gir tutt, han roer seg. Men så ken det være på an igjen etter 5min. I natt var det av og på sånn i 2 timer, i tillegg til noen ganger i løpet av de neste timene. Og så er det morgen kl 6! Trøtt ja!!

Gjør deres babyer sånn?? Håper det går fort over...!! Hadde vært enklere å tåle litt grining om han ikke reiste seg opp, for han legger seg jo ikke ned selv, så jeg må gå inn til ham hele tiden!

Litt morgenfrustrasjon som fikk komme ut her!;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da eldste jenta mi var 10 mnd begynte hun med noe som heter natteskrekk, er en type mareritt, men de er ikke våkne når det skjer, kan være de hyler, gråter, går i søvne, prater. o.l, pleier å skje i de 90 første minuttene av søvnen dette da. å hun hon kan sitte i senga å hyle å rope nei, nei, aoao å slikt..

vi flyttet henne inn igjen til oss da det starten å hadde henne der til hun var ca 15 mnd ca..

men kan jo hende han er vant med å våkne da å derfor våkner han, men godt han roer seg når du legger han ned da.. håper det går fort over :)

Skrevet

Kjenner meg godt igjen... Vi har vært igjennom det samme med snuppa vår. Nå har hun rukket å bli 2 år og 8 mnd, så vi har hatt flere sånne perioder. Det jeg har erfart er at slike perioder gjerne kommer i forkant av et "utviklingshopp". At det roer seg igjen av seg selv når snuppa enten har lært seg å mestre noe nytt eller at hun har vokst litt. Men jeg har også erfart at hun kan ha slike perioder pga uttesting. Hos oss har disse periodene vart i alt fra et par netter til nesten to uker. Det er uhyre slitsomt når det pågår, men trøsten er at det går over. Det viktigste du som forelder kan gjøre er å være konsekvent. Å heller velge den enkleste utvei (å føye barnet og ta det med inn i din egen seng) gjør perioden lengre og gjør at barnet ditt kommer til å teste deg mer.

Det vi har gjort er akkurat det samme som deg og vi har nok vært ganske så utslitte og trøtte mang en morgen. Det er helt forferdelig å måtte høre på at barnet gråter, men han/hun tar ikke skade av å gråte litt. Jeg vil anbefale deg å fortsette med det du gjør, men kanskje drøye det litt mellom hver gang du går inn til sønnen din. Hvis han bare surver, gjør det ingenting om han får surve alene i for eksempel 5 minutter før du går inn til han. Vi gjorde det sånn ihvertfall... Gikk inn, la datteren vår ned i senga, sa at nå er det natta og gikk ut igjen. Men vi tok henne opp og roet henne hvis hun gråt skikkelig. Jeg kan, med hånden på hjertet, si at det føltes helt forferdelig å gjøre det sånn, men det fungerte veldig bra!

Men finn en metode som du er fortrolig med og hold deg til den. Som sagt så er det viktigste å være konsekvent, til tross for at det til tider er forferdelig slitsomt.

Lykke til! Og vit at du ikke er alene om dette =)

Skrevet

Dette er fjerdemann, så jeg har hatt noen kamper med grining i forbindelse med legging og nattesøvn! men ingen av de andre har holdt på sånn som dette, med å reise seg opp 10-20 ganger iløpet av natta! Jeg har ingen problem med å la ham grine noen minutter, men syns ikke jeg kan la være å gå inn når jeg hører at han står i senga... da står han jo der og griner de minuttene, ingen sjans for at han roer seg siden han ikke klare å legge seg ned igjen!

Men kanskje det har noe med "utviklingshopp" å gjøre ja? Er jo ikke lenge siden han lærte å reise seg "skikkelig" opp etter ting, gjør det jo hele tiden hele dagen nå...men sliter med å sette seg ned.. Vi må kanskje øve litt på det!;)

Man blir aldri utlært som foreldre, he he, stadig noe nytt!:D

Takk for svar! Man vet jo at det går seg til, blir bare litt frustrert når man står midt oppi det!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...