lillevill10 Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 Mini er litt over tre måneder gammel, og er en frisk og glad plugg. Jeg har merket tidligere at han "hakker" litt med pusten i kald luft, bruker litt tid før han finner vanlig rytme på pusten. Dette skjer ikke når han ligger i vognpose, men når jeg har han på armen eller i bæresele ute. Jeg har egentlig ikke bekymret meg så mye over dette, har bare tenkt at han trenger litt tid på å venne seg til den kalde luften. Ikveld, midlertid, da jeg tok han ut av varm bil og ut i seks kuldegrader på fjellet, gikk pusten helt i stå, og han klarte ikke puste ut eller inn. Det var skikkelig ekkelt! Prøvde en par ganger, og det samme skjedde hver gang. Hev oss inn igjen i bilen fort hvor han pustet normalt igjen. Til slutt måtte jeg pakke han godt ned i vognbagen igjen for å få han med fra bilen og inn. Jeg tror jo egentlig at han ville begynt å puste normalt igjen etterhvert hvis vi hadde ventet litt, men syntes det gikk veeeeeldig lang tid og turte jo ikke annet enn å skyndte meg inn i varmen igjen med han. Er det andre som har opplevd noe lignende?
V&A Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 ja det har jeg!!! men dette er når det blåser.... for da lukker hun alt som har med pusting å gjøre som når man blåser på babyen?? hun er 6 mnd og holder på slik enda nedi vognen er det liksom lunt og godt og det blåser ikke på henne, men bærer jeg henne hakker hun
mamma til lillingen Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 Var det vind ute? Mange barn stopper å puste om de får vind i ansiktet. Du kan prøve å blåse han i ansiktet for å sjekke. Da kan du prøve å pakke han godt inn i et teppe eller dekke litt til når dere er ute.
lillevill10 Skrevet 18. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 18. mars 2011 Det så helt likt ut som den reaksjonen han får når jeg blåser han i ansiktet ja, men det var ikke noe særlig vind ute. Men det skal kanskje ikke så mye til? Vi har lite utetrening, da det har vært en kald vinter siden han ble født:) Han har stort sett ligget i vogna ute. Dumt spørsmål altså, men dette med vinden - de begynner vel å puste igjen etter et øyeblikk da eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå