litensprell<3 Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 Jeg er 23+, og har lagt på meg ca 13 kg. Får høre at det bare er magen som er stor, men ser det en del på armer og lår. Dette er våres første barn, ventes ca 15. juli Legen mente det bare er mye vann i kroppen, men legger jeg på meg 5 kg til neste kontroll (4 uker mellom hver gang) så må det sjekkes at det ikke er svangerskapsdiabetes (noe som han nesten kunne utelukke at det ikke er). I går ble jeg plutselig helt nummen/"bedøvd" i venstre lår, var skikkelig ubehagelig, men leste at det kan skje hvis man har mye vann i kroppen. (Det kan presse på nerver osv som gjør at følelsen til enkelte områder blir svekket). Skal ta det opp med jordmor neste gang jeg skal dit. Er det noen som har erfaring med mye vann i kroppen, om dette går av fort etter fødsel? Utenom å føle meg som en overfylt ballong, så gleder vi oss masse til juli =) Og det er deilig å kjenne at den lille stuper kråke og koser seg inne i magen min <3
lille frø, mor til to Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Det høres ut som meg i mitt 1. svangerskap. La på meg 26kg. Nesten 50 av kroppsvekta mi. Jeg hadde MYE vann i kroppen! Det var nesten helt sykt. Kunne presse en cm inn ved anklene. Gikk ned mye etter fødsel, vannet forsvant og det var plutselig stor forskjell. Gikk ned 28 kg på 7 mnd. Men det var nok litt muskler og fett der og. Jeg spiste rett og slett litt for mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå