Junifrue Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 Lille jenta mi er en del plaget med luftsmerter for tiden, fra å være blid og fornøyd det meste av tiden er det nå overvekt av tiden hun er misfornøyd og gråter. Jeg syns det er så fælt å se på at hun har det vondt, så jeg vil jo prøve ut alle muligheter for å lette på smertene hennes. Har kuttet ut melkeprodukter i tillegg til å ikke spise kål osv uten at det har hjulpet noe. Gir fenikkelte før hvert måltid og får da bare en liten rap istedenfor ingen rap. Ga henne malt etter over en uke uten bæsj (valgte å gjøre det siden hun var så plaget selv om jeg ammer), noe som hjalp, hun fikk bæsjet og ble litt mindre plaget, hun har hvertfall småperioder der hun er fornøyd etter det. Allikevel har hun skikkelige skriketokter der hun er så og si utrøstelig flere ganger om dagen og hun har tydelig vondt... Har prøvd sukkervann som heldigvis hjelper der og da... Nå tenkte jeg å prøve Minifom for å se om det hjelper... Så gjorde samboeren min meg oppmerksom på at det var da svært så mye jeg puttet i lille jenta som egentlig bare skal ha morsmelk? Og jaggu meg er jeg enig... Hver for seg så er det små tiltak jeg ville prøve for å lette smertene hennes, men sett i en sammenheng blir det kanskje for mye? Er jeg for overfølsom at det er normalt med slike skriketokter? Hun kan ligge og pludre og smile for så i neste sekund krympe seg sammen hylskrike... Er litt redd for at jeg bare er en overnervøs førstegangsmamma her...
Februargutten Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Min er ganske lik høres det ut som. Jeg har merket litt bedring etter at jeg kuttet ut litt mat (sterk mat, brus, bringebærsyltetøy). Men han kan være helt rolig for plutselig å hyle og være utrøstelig. Det som har funket litt her har vært å bære han i bæresjal. Da får han nærhet, og overkroppen er oppreist, noe det virker som om han liker.
krabbe Skrevet 19. mars 2011 #3 Skrevet 19. mars 2011 du kan jo drikke fenikkel-te selv, istedet for å gi det til babyen.. I de periodene hvor mini her har hatt luftplager, drikker jeg 3-4 kopper fenikkelte om dagen, og det hjelper masse. I tillegg får hun fotmassasje (hør gjerne med en fotsoneterapeut og hvilke punkter som er lure å fokusere på) for at lufta skal passere.. helt merkelig hvor mye hun fiser bare av at jeg gnir henne under bena mens hun ligger på stellebordet. Helt annen unge enn før vi begynte
Junifrue Skrevet 19. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 19. mars 2011 Takk for svar dere. Når det gjelder mat så kan jeg ikke komme på mer jeg kan kutte ut, har kuttet ut alt jeg vet kan gi magevondt. Jeg drikker ammete selv også, det har jeg gjort siden hun ble født.... Men jeg lurte egentlig på om jeg rett og slett putter i lillejenta mi for mye?
Gjest Juliea Skrevet 19. mars 2011 #5 Skrevet 19. mars 2011 Jeg kjenner meg veldig igjen, hun går fra å ligge helt rolig til å vræle ut smertehyl det er grusomt å høre på, jeg skal virkelig gå til innkjøp av fennikkel te jeg da om det kan hjelpe! Lykke til Metemoren! Mini her blir litt roligere om jeg setter meg i gynestolen jeg har å hun ligger på ryggen mens jeg masserer henne lett på magen.. så massasje kan hjelpe =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå