Rosa J10 Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 Samboeren min jobber turnus, og de kvelden jeg er alene med vesla, gidder jeg ikke alltid å lage middag. Jeg føler at det blir litt kjedelig for henne å få brød til middag. Føler vel heller ikke at brød erstatter et middagsmåltid. Hva gjør dere andre? Hun hater middagsglass, så det er ingen vits å prøve engang.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Dette var som å lese om vår situasjon, jo! Men, jeg prøver å lage noe varmmat til oss begge de dagene vi er alene ved middagstider. Ofte blir det omelett med grønnsaker eller lignende. Jeg laget barnematen selv mens hun spiste det, men brukte ferdigglass når vi skulle ut. Hun spiser det hvis hun får det servert, så derfor blir det noen ganger valgt den enkle løsninga. Men, når vi lager skikkelig middag til hele familien så fryser jeg ofte ned rester i små glass. Det er veldig snertent å ha tilgjengelig når jeg ikke orker å lage noe til oss begge.
May-juli07+mai09 Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 Grøt (ferdig fra butikk inn i mikroen i 6 min) Pannekaker (tar 5min å smelle sammen)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #4 Skrevet 18. mars 2011 Om jeg vet vi ikke skal ha middag en dag hender det jeg lager litt ekstra med grønnsaker og diverse dagen før. Ellers er det veldig lettvindt å lage noe bare til barnet også. Her i huset er det veldig populært med ovnsbakt fisk. Rett og slett filet i stekovnen, og så koker jeg litt grønnsaker rett fra fryseren, og evt litt potetmos. Enkelt-penkelt.
EgG Skrevet 19. mars 2011 #5 Skrevet 19. mars 2011 Mannen min jobber sent av og til, men jeg lager middag likevel slik at han kan varme opp når han kommer hjem på kvelden.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #6 Skrevet 19. mars 2011 Noe jeg pleier og lage til snuppa når det kun er oss 2 er: Speilegg på skive Karbonader på skive Pølser i enten brød eller med potetmos(da blander jeg ofte noe grønnsaker inn) spagetti ala capri fjordland risengrøt omelett pannekaker gorbys(eller hvordan det skrives) eller hold it Ikke så ofte vi er bare meg og snuppa, men de gangene det blir så blir det lettest og fortest mulig.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #7 Skrevet 19. mars 2011 Blir oftest ei karbonade:) Det liker hun veldig godt, og kan tom spise hele. (som ikke er normalen med andre middager)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #8 Skrevet 19. mars 2011 Jeg fryser ned rester og bruker på slike dager. Som f.eks pasta med hvitsaus og kjøtt deg
kirsty*2barnsmamma Skrevet 20. mars 2011 #9 Skrevet 20. mars 2011 Da steiker jeg et par speilegg til henne, som jeg har litt salt, pepper og oregano på, og serverer det med biter av avokado og tomat som tilbehør
Mimmi84 Skrevet 23. mars 2011 #10 Skrevet 23. mars 2011 jeg kjøper gjerne ferdiggrillet kylling av no sort, koker litt makaroni og blander med soltørkede tomater og pesto. stor stas!. + noen halve cherrytomater og avocado eventuelt steker en laks/øretfilet med ca samme tilbehøret
Romeren Skrevet 24. mars 2011 #11 Skrevet 24. mars 2011 Jeg kjøper gjerne et lite stykke sei eller noe lignende og steker den og koker gulrøtter, poteter, litt brokkoli og selskapserter til (de er gode og søte). Ellers tar jeg ei fiskekake ut av fryseren og varmer den i ovnen og serverer med samme tilbehør. Det tar omtrent et kvarter og koke poteter/gulrøtter kuttet opp i biter. Brokkolien også. Har jeg ikke annet, blir det kanskje litt pølse isteden og pasta. Han er veldig glad i penne.
morromor Skrevet 24. mars 2011 #12 Skrevet 24. mars 2011 fiskepinner og ris er raskt, godt og sundt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå