La vita è bella <3 Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 Har en liten en på 6 uker og 4,5 kg, og han tisser noe alvorlig (ihvertfall i forhold til første), tunge tissebleier flere ganger i døgnet. Mange netter tisser han seg ut, er helt våt på ryggen. Bruker Libero nr 2. De er egentlig litt store, men han tissa seg mer ut da vi brukte pampers nr 1. Er helt rådløs, orker ikke stå opp hver natt og skifte bleie for å unngå lekkasje, men gjør det noen netter.. Flere som har små babyer som tisser seg ut? Hva gjør dere? Kanskje det ikke er så mye å gjøre,akkurat:) Men kanskje det finnes bleier som holder bedre på mye tiss en libero sine?
2010 Mammaen Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Da gutten min var så liten byttet vi et par ganger per natt. Byttet f.eks. kl 22, 01-02 så kl 05 igjen. Tror det er ganske normalt :-)
La vita è bella <3 Skrevet 18. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2011 Jaa...jo... men det er jo så slitsomt;) Og så tar det så ang tid før han sovner igjen hvis vi skifter på natta. Hehe...
2010 Mammaen Skrevet 18. mars 2011 #4 Skrevet 18. mars 2011 Ja, det er slitsomt, men bytter man uten lys på går det jo fint og det funker jo så lenge det bare er tissebleie. Det er jo slitsomt å ha et spebarn så man må kanskje bare påregne mating og bleieskift på natten?
Makko med to små gutter Skrevet 18. mars 2011 #5 Skrevet 18. mars 2011 Ammer du ikke på natta? Jeg skifter bleie mer eller mindre hver natt. Slet med at første tisset seg ut også i starten. Byttet til pampers, de har en baby-dry bleie som er beregnet på natt. -Tenkte jeg skulle kjøpe det i morra, for vi sliter med at han tisser seg ut også på dag.
Makko med to små gutter Skrevet 18. mars 2011 #6 Skrevet 18. mars 2011 har forresten dimmer på "nattbordslyset" (det henger på veggen), da kan jeg få veldig svakt lys som gjør at han ikke våkner skikkelig. Skifter bleie før jeg gir pupp 2
mammatetogansketette:)) Skrevet 18. mars 2011 #7 Skrevet 18. mars 2011 Begge mine fikk våte klær- og seng med libero i den alderen, har en gutt og en jente.. prøvd å bytte merke?? Finns annet enn libero og pampers også
♥ Løvemamma ♥ Skrevet 18. mars 2011 #8 Skrevet 18. mars 2011 Hos oss funker Pampers baby dry best om natta, holder mye mer enn Libero, du kan jo prøve pampers nr 2. Vi skiftet tissebleie i senga, gjorde minst mulig ut av det, biltema selger billige nattlys du plugger inn i stikkontakten som gjør at du ser nok men mini vil ikke våkne opp av lyset. http://www.biltema.no/no/Sok1/Alle/?quicksearchquery=nattlys
♥ Løvemamma ♥ Skrevet 18. mars 2011 #9 Skrevet 18. mars 2011 Hos oss funker Pampers baby dry best om natta, holder mye mer enn Libero, du kan jo prøve pampers nr 2. Vi skiftet tissebleie i senga, gjorde minst mulig ut av det, biltema selger billige nattlys du plugger inn i stikkontakten som gjør at du ser nok men mini vil ikke våkne opp av lyset. http://www.biltema.no/no/Sok1/Alle/?quicksearchquery=nattlys
mamma til lillingen Skrevet 18. mars 2011 #10 Skrevet 18. mars 2011 Du kan jo prøve å kjøpe innleggsbleier på apoteket. Om du ikke finner bleier som funker, så kan du bare legge en innleggsbleie i ei vanlig bleie. Det brukte vi å gjøre på store unger i en bolig jeg jobba i før.
La vita è bella <3 Skrevet 18. mars 2011 Forfatter #11 Skrevet 18. mars 2011 Takker for svar. Joda, jeg ammer på natta, men har han liggende sammen med meg, og ammer han til vi sovner begge to. Våkner og lager mye styr hvis jeg flytter han over i egen seng, og da må han plutselig rape og gulpe og greier. Veldig kaldt på soverommet, så liker ikke kle av han der.. Dessuten tisser han "hver" gang han får av seg bleien, kjedelig hvis han tisser ut sengklær hehe.. Kan jo prøve andre merker, men håpte jo å få noen tips, ikke bare "det finnes jo andre merker enn pampers og libero" for det vet jeg jo;) Men kan prøve pampers nr 2..kanskje de er bedre?
V&A Skrevet 18. mars 2011 #12 Skrevet 18. mars 2011 da mini her var 6 uker var hun begynt på nr. 3 og på god vei til nr 4.... nå er hun 6 mnd og bruker str 6 (siden hun var 4 mnd) hun er rund og god, men det var det som holdt henne tørr )
jlille Skrevet 19. mars 2011 #13 Skrevet 19. mars 2011 vi brukte coop sitt merke på nettene, de holdt vår tørr
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 19. mars 2011 #14 Skrevet 19. mars 2011 hadde aldri eller nesten aldri problem med tissevåt på natta med eldste jenta.. tror dette er ett "problem" med gutter fordi de har ikke kotroll på "snabben" sin i starten byttet vi flere bleier om natta ja. fram til ca 2 mnd. begynte å legge tissen nedover når jeg pakket på bleia, å hadde en litt større bleie om natta, så var det kun en sjelden gang etter dette
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 19. mars 2011 #15 Skrevet 19. mars 2011 Vi har hatt det samme problemet. Men med mest med pampers. Han er nå 9 uker og tisser seg ikke så mye ut nå lengre. Har begynt med størrelse nr 3 nå som tåler mer. Hva med å bare bruke en større bleie om natta?
mammatetogansketette:)) Skrevet 19. mars 2011 #16 Skrevet 19. mars 2011 Det er vanskelig å gi råd mht. bleiemerker og typer, fordi noe funker på noen mens samme bleie overhodet ikke funker på andre... så å mine råd trenger ikke funke for din baby osv. Vi har brukt coop til gutten, de tisser jenta gjennom- bruker fhirst price til begge nå, men til jenta kommer kulene i bleien ut, så må finne noe annet trur jeg.... landlord tisser gutten gjennom både natt og dag, og med pampers blir det veldig tisselukt på stumpen til han, men har ikke merket lukt hos til jenta når vi har brukt pampers... så, altså, man må bare prøve seg fram med den enkelte baby tenker jeg:) Derfor jeg svarte slik:)
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 19. mars 2011 #17 Skrevet 19. mars 2011 Min våkner også og er våt om siden/ryggen. Er 5 uker og vi byttet også til Libero nr 2 fordi jeg tenkte det var på grunn av små bleier at det lakk. Nå har jeg funnet ut at pysjen kan være våt selv om bleia er ganska tørr-dvs det renner feil vei noen ganger. Egentlig holder det altså å skifte pysj uten å skifte bleie å vekke ham unødvendig. Han sover på lammeskinn, så det blir ikke klamt selv om det kommer litt tiss i det. har tenkt på at jeg skal vinkle opp senga litt så han ikke ligger i nedoverbakke - kanskje det hjelper???
mastermind Skrevet 19. mars 2011 #18 Skrevet 19. mars 2011 Har litt samme problemet.Han er 7 uker og bruker pampers 2. Bleia passer. Tenkte jeg skulle trøste deg litt med at det bedrer seg. Siste uka har det nesten ikke vært lekasje. Vurderer bleia når han får mat natta, men noen ganger sover han så lenge at det er vått gjennom. Men som andre sier så er det bare å prøve seg fram og legge den nedover. Lite råd å få Men det blir bedre
uhhuhher Skrevet 19. mars 2011 #19 Skrevet 19. mars 2011 Pass på at tissen peker nedover, og ellers har jeg hørt at det kan være smart å ta en ullbukse utenpå bleia. Strikk eller kjøp noen som er behandlet med lanolin - de burde holde på fuktigheten.
bitthen Skrevet 19. mars 2011 #20 Skrevet 19. mars 2011 Det er vanlig at små babyer tisser seg ut i løpet av natta, og da skifter man selvsagt bleie. Man lar i allefall ikke babyen ligge våt fordi det er ubeleielig å skifte. Skift bleie før babyen får pupp en eller annen gang i løpet av natta. Da kan du puppe babyen i søvn etterpå. Min tisset igjennom og ut på sidene da han var liten mini selv om jeg brukte større bleier om natta, men det gikk seg til etter hvert.
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 19. mars 2011 #21 Skrevet 19. mars 2011 Jenta mi var også sånn i begynnelsen. Uansett hva jeg gjorde så hjalp det vel egentlig ikke så mye. Men det gikk over etterhvert:) Og prøv samsoving hvis det funker bedre etter at du har byttet bleie og han virker mer våken. Det gjorde iallefall jeg og da sovnet hun med puppen i munn og mor fikk sove:)
MammanTilVerdensFineste Skrevet 20. mars 2011 #22 Skrevet 20. mars 2011 I stedet for å måtte skifte sengeklær så kan du legge en kladd enten under lakenet eller over:) Da slipper du i alle fall unna med et skift:)
La vita è bella <3 Skrevet 20. mars 2011 Forfatter #23 Skrevet 20. mars 2011 Joda, samsover, for han våkner bare av å bli lagt i egen seng. Og jeg synes egentlig ikke det er greit at man skal måtte skifte i løpet av natta, det er jo ikke noe nytt at babyer tisser i løpet av natta, og at de sover ei lang natt, dette er jo noe bleieprodusentene må ha skjønt til nå.. Uansett så prøvde jeg pampers nr 2 i natt, og sto opp med en tørr unge og en steintung og svær tissebleie. Men ikke noe våt nattdrakt;) Utrolig egentlig hvor mye den lille tynne pampersbleien kan inneholde;) Men liker ikke pampers når han bæsjer, innerlaget i bleien blir på en måte sittende fast i rumpa hannes:S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå