Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk mitt andre barn for 4 uker siden, første barn er 2,5 år. De er helt lik på utseesnde og oppførsel til nå. Men jeg føler ikke like stor begeistring og beundring som jeg gjorde med første barnet.

Er det normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også en på 2,5 år også har jeg en på 3 måneder. Jeg gråt 1 måned etter fødselen fordi jeg hadde dårlig samvittighet fordi jeg ikke følte like mye som jeg følte med nummer 1. Men nå tenker jeg ikke over det i det hele tatt lenger. Uansett så tror jeg de fleste opplever det du opplever, og det er nok helt normalt.

Bare storkos deg med den nye ankomne og gratulerer så masse med enda et vakkert barn :)

Skrevet

Jeg hadde det motsatt...Med førstemann følte jeg ingen stor begeistring eller særlig morsfølelse for han..Men det kom seg etter et par mnd.. Med nr 2 fikk jeg morsfølelsen med en gang, og var helt "forelsket" fra første stund!;) Så det er nok bare sånn det er med noen. Men vi er jo uansett like glad i barna våre!:)

Skrevet

Tror nok det kan ha noe å gjøre med at når det er første barnet, er alt så nytt og spennede:-)

Skrevet

er nok helt normalt, slet litt med første å tenke på at det var min baby, å tok litt tid før jeg begynte å kalle henne navnet sitt og ikke bare baby, eller hun :Phun er nå litt over 2 år og elsker henne over alt :). med nr var jeg mamma med en gang, men syns det var rart å klare å fordele den kjærligheten jeg hadde til henne med den lille. :) men er like glad i de begge to :)

Skrevet

Med meg er det motsatt. Jeg syns tiden nå med nr 2 ikke er så slitsom og jeg bare nyter den. Tror nok det er normalt uansett hvilket barn det er. :)

Skrevet

Jeg hadde det også motsatt. Med nr 1 var jeg alene, kunne ingenting om det å ha baby og hun hadde kolikk. Det var en slitsom tid i begynnelsen, og det tok et par mnd'er før morsfølelsen kom for fullt.

Med nr 2 fikk jeg den med en gang.

Jeg snakket med helsesøster om det, fordi jeg fikk så dårlig samvittighet, men hun sa at det var helt normalt :)

Skrevet

Skjønner hvordan du har det. Hadde det på samme måten, tror det kom av at jeg slet sånn med amming, sår osv. Totalt utslitt og kunne gråte hele tiden.

Men nå koser vi oss masse. 7 uker og etter en grusom brystbetennelse har vi gått over på flaske. Jeg skal ikke ha mer av barseltiden min ødelagt.

Har mest dårlig samvittighet for nr 1 nå fordi hun er litt trassig og travel og jeg blir lei. Hater at jeg synes det, men det går nok over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...