Gå til innhold

Noen andre som er gressenke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ENDELIG!

Jeg har kasta pilla og lagt ansvaret i henda på mannen min. Han har vært litt frem og tilbake om vi er klar for barn, jeg elsker barn og har ønsket det lenge. Vi har snakka mye om det, både hvordan studiesituasjonen min kommer til å bli og hvordan hverdagen generelt kommer til å bli i og med at han har en reisejobb. Men jeg tar utfordringen på strak arm og gleder meg til spiren sitter <3

Andre i samme situasjon, som har en mann som er ute å reiser ?

Hvordan takler dere hverdagen som småbarnsmor?

Skrevet

Mannen min er sjømann + at han jobber å er en del på kurs i ålesund når han er hjemme på fri. Jeg venter nr 3 nå å syns d går ganske fint jeg, sliten til tider,men fungerer bra hoss oss:)

hværdagen går sin gang uten mannen uansett den, viktig me rutiner:)

Lykke til med prøvingen, håper spiren sitter på første forsøk :)

Skrevet

Mannen min jobber i hæren, så mye alene her. Det har sine utfordringer til tider.

Lykke til med prøvingen

Skrevet

Jeg har sjømann som jobber to uker på og to uker av. Det funker greit synes jeg, men det hadde vært uaktuelt for oss at jeg skulle jobbe 100%, da hadde jeg ikke vært menneske. Det er slitsomt når han er på jobb, men det er fantastisk når han er hjemme;) Lykke til:)

Skrevet

Jeg har ordnet det på den måyen at vi har vaskehjelp, som han betaler. det er en deal vi har sammen, men da jobber eg 100 %. No er eg gravid med nr.2, og planen er å fortsette med vaskehjelpen når eg er heime i barselperm også. travelt nok som det er.

Ellers så går jo dagene greit, men det er litt tungt nå da eg er i uke 29, med en travel 4 åring i tillegg. Han er borte 4 uker, å hjemme 4 uker.

Skrevet

Jeg har en sjømann, som er 4uker ute og 4uker hjemme..

Har en sønn på 3år, det har gått som en drøm:) Faktisk enklere de meste når han er på sjøen, som å legge om kvelden og levere i barnehagen osv..

for da har han ikke pappa å mase på:) Så rutinene går lettere når han er ute.. men selfølgeli slitsomt til tider, men tar meg lett inn igjen når han er hjemme:) Venter nr 2 nå, er bare 13 uker.. men kan tenke meg det kan bli noen utfordringer når magen blir stor.. men, det skal gå supert det også:)

Skrevet

Mannen min jobber ikke noe fast borte så det varierer. Jeg regner med at jeg må ha rutiner , men det er jeg god på. Liker å ha kontroll i hverdagen.

Tror uansett at jeg må tilpasse hverdagen som den kommer, godt å se at det er så mange som får det til å funke bårde med en og flere.

Jeg tror heller ikke at jeg kommer til å jobbe 100% etter et eventuelt svangerskap og barneføtter i hus.

Skrevet

Samboeren min har reisejobb, jobber 14-14. Vi har en sønn sammen. Itillegg har jeg en sønn fra før, på 8 år. Faren hans har også reisejobb, han jobber fra søndag/mandag-fredag/lørdag.

Så jeg er alene med begge ungene i 14 dager av gangen, utenom i helgene da eldste er hos faren sin.

Jeg jobber 100%, fra 08-16 på hverdager. Nå er jeg 18 uker på vei, og har blitt 50% sykemeldt pga bekkenløsning.

Det er til tider slitsomt, og noen ganger lurer jeg på åssen det skal gå med ENDA et barn :P Men de fleste dagene er gode, ungene har mye glede av hverandre. De 14 dagene jeg er alene med ungene er hektiske, og det går i ett fra 06-20 hver eneste dag. Men det går :-)

Håper vi har mulighet til at jeg kan gå litt ned i stilling etter permisjonen min er ferdig neste år, da blir det nok litt lettere... Men hvis ikke, så finner vi en måte å få det til å gå rundt på :D Alt går, bare man vil!

Lykke til, det går nok bedre enn forventet :-) Bare husk rutiner, rutiner, rutiner... Hehe.

Skrevet

Interressant tråd! Har selv samboer som er sjømann, og jobber 4 / 4. Jeg har to gutter fra før, og om 11 dager kommer vår datter til verden. Og jeg må ærlig innrømme at jeg er spent på hvordan hverdagen med baby i hus blir med en mann som er mye borte. Det går seg nok til, og vi blir nok vant, men jeg tror nok det kan være vanskeligere for våre kjære menn å være så mye borte fra barna sine...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...