Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 Jaa, Cordelia har med seg sin bonuspappa på superkviss. Og mitt spm er da: Hva i huleste er en bonuspappa?? Helt seriøst, jeg skjønner ikke uttrykket
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 ja, er ikke en stefar en stefar da?? En bonuspappa høres ut som en venn av familien som trår til når pappa er på sjøen eller no HI
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #4 Skrevet 18. mars 2011 Man skal jo si til bonusbarn istedetfor stebarn også..
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #5 Skrevet 18. mars 2011 Det høres vistnok bedre ut..mener noen;) Idag florerer jo titlene og barn har jo gjerne flere mødre og flere fedre, og x-bonusmødre og x-bonusfedre. I tillegg kommer bonus besteforeldre på flere sider, bonustanter, bonusonkler og bonussøskenbarn. På toppen av det kommer gjerne x- bonusbesteforeldre osv. Halvsøsken, stesøsken og x-stesøsken hører jo også til blandingen og alt dette samt flytting hit og dit gir nok grobunn for en familiepolitikk som vil endres drastisk når disse barna vokser opp og kan være med bestemme.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #6 Skrevet 18. mars 2011 Kjært barn har mange navn ;-) La nå folk kalle temor/stefar for hva de vil. Selv har jeg ingen problemer med å kalle stemor til min sønn for ekstramamma, for det er hun virkelig !
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #7 Skrevet 18. mars 2011 kall en spade for en spade, fyren er stefaren Bonuspappa høres ut som en pappa i tillegg til pappa, og stefar er IKKE pappa, han er kjæresten eller mannen til mamma
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #8 Skrevet 18. mars 2011 Veeeeeel.....en stefar er også en far. I mitt tilfelle er stefar pappa og datteren min kaller ham pappa. Vi har forklart det slik: at hun har 2 pappaer. Den biologiske pappaen hennes stakk da hun ble født. Og helt ærlig. Er ikke en far en som fyller farsrollen og ikke bare den som produserer og så stikker?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #9 Skrevet 18. mars 2011 ja, men da har barnet kun en pappa også da. Pappa er den som har foreldreansvar og som også tar dette ansvaret, om så ikke på fulltid. Et barn har ikke to pappaer, det kan ha en pappa og en stefar, eller en biologisk far og en pappa som baret vokser opp med. Man kaller vel ikke donoren ved spermdonasjon for barnets pappa? Synes termen bonuspappa høres fjern ut, men det er nå meg da ^^ Er ikke så "inn" i dette flerforeldrelandskapet siden jeg er født og oppvokst med en mamma og en pappa som har vært gift i alle år, det samme har min samboer, og forhåpentligvis får mine barn det også.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #10 Skrevet 18. mars 2011 Jeg hadde ikke likt at barna kalte sin stemor for bonusmamma! Hun er ingen mamma, nærmere en barnevakt.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #11 Skrevet 18. mars 2011 Føler meg heldig som kan kalle mitt barns stemor for bonusmamma eller ekstramamma. Hun deler ansvaret likt med faren når barnet vårt er hos dem, behandler han likt som henne biologiske barn, og utfyller meg på mange måter. Hun strikker og stiller mye opp på fritidsaktiviteter, jeg ordner mye med skolesaker og baker osv .. Vi bruker å tulle med at vi burde kaste ut mannfolka og flytte sammen ;-)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #12 Skrevet 18. mars 2011 stefar og stemor er jo ord som opprinnelig ble brukt om den som kom istedet for far eller mor.. Før skilsmisser ble dagligdags, var jo oftest grunnen til at barn mistet mor eller far et dødsfall. Og den som da kom inn i familien ble som en stedfortreder... Min mann er ikke far istedet for eldstemanns biologiske, men en ekstra pappa, som han har i tillegg -bonuspappa om du vil... Min eks er også en slags bonuspappa til ungene jeg har med min nåværende mann! Eksen har ingen ny partner, men om han finner noen, så bli jo også det en bonusmamma! Syns det er fine uttrykk jeg! Bonus er jo i de fleste tilfeller en bra ting!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå