Gå til innhold

Hvilken str til nyfødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er min førstefødte og det blir en sønn, har ikke lagt på meg så mye trur jeg, er +7kg i dag og er i uke 29+4, så veit ikke om han evt er så stor. Tenker ikke å handle så mye, men må jo ha noen bodyer, en pysj + litt småtterier, men hva skal jeg kjøpe i str? Har jo termin 4.juni :)

Kan dere hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei:

har ingenting å si hva du legger på deg for hvor stor babyen din er. Som regel passer de fleste str 50,mens noen kan passe disse i en mnd eller 2 så kan andre vokse de av seg etter 2 uker..så er meget individiuelt. Jeg har selv handlet inn en god del i str 50 og 56. Men man får som regel en del i gaver så trenger ikke overhandle,men man trenger iallefall litt basistøy som bodyer,bukser og pysjer. Men går jo fint ann å kjøpe etter baby er kommet ut,da veit du litt mer om hvordan str han trenger:)

lykke til:)

Skrevet

Jo takk for det, tenkte jeg bare skulle ha ett sett av hver feks, så jeg hadde noe :P

Skrevet

Størrelse 50 har stort sett bare vært til pynt her i huset. Gutta mine (4060 g og 3760 g) har bare passet det i noen dager!

Skrevet

Jo takk for det, tenkte jeg bare skulle ha ett sett av hver feks, så jeg hadde noe :P

Skrevet

Vel, mammaen min fortalte gang på gang hvordan jeg ikke passet inn i størrelse 50 lenge, og at hun strikket et hentesett hun bare brukte en gang til meg, så derfor måtte jeg ikke kjøpe for mye der.

Så.. da kjøpte vi ETT sett, en bukse, body og en liten genser som skulle brukes på vei hjem fra sykehuset. Greit nok. Bortsett fra at magetrollet mitt kom ut og var 2880 gram og 49 cm, så hun svømmer i sykehustøyet som jeg tror bare er i størrelse 50. Så og si alt annet vi har hjemme er i størrelse 56, så vi får se hvordan det går når vi er ferdig på barsel!

Kjøp litt av hvert, du. Heldigvis er butikkene åpne etter du føder også. ;) Det er litt kjipt å ha masse klær du aldri får brukt da, så da kan du kanskje ha litt mer i 56 enn 50 iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...