lillespire08+10 Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 Leste en plass at det er 50/50 hvorvidt grøt innvirker på nattesøvnen. Med førstemann hjalp ikke grøten på nattesøvnen før han nærmet seg 7 mnd og var godt i gang med fast føde. Nå er snuppa 4 mnd, og så vidt smakt litt på grøt. Er spent på om nettene blir bedre (eller verre!)) Hvilke har dere andre?
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Hei du:) Snuppa her er 5 Mnd gammel og vi har prøvd litt grøt de siste 2 ukene(ammer ellers på dagen)på kvelden. Kan ikke si at hun sover noe bedre. He he Hender hun har sovet natten igjennom,men det har nok vært tilfeldig,ikke pga grøten:) Hun sov hele natten fra hun var 2-3 Mnd gammel,men etter det har det hørt sjeldenhetene til. Tenker kanskje at det kan hjelpe på nattesøvnen når man har faste og "fulle" porsjoner med mat,men ikke vet jeg. De to andre barna mine Lærte seg å sove hele natten av seg selv etterhvert,ikke i forbindelse med grøtstart,men rundt 10 Mnd alderen mener jeg å huske. Så stresser ikke,de lærer seg det etterhvert:) Men kan jo være datteren din sover bedre da,siden det er 50% sjans;) Lykke til:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 Nei, det gjør hun absolutt ikke dessverre! Fram til hun var ca 5 mnd gammel sov hun hele natta gjennom med bare en liten oppvåkning rundt midnatt, mens de siste par ukene har hun begynt å våkne mer. Ikke pga grøten tror jeg, og ikke pga sult heller, men rett og slett mer urolig, sikkert en fase. Håper den går fort over hehe!!
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 18. mars 2011 #4 Skrevet 18. mars 2011 mini her er litt over 4 mnd å får litt fast føde, har vært litt trøbbel (men mest pga han har hostet, og tenner på gang) men nå får han litt grøt ca 6 å flaska si halv 7, 7. og våkner kune 1 gang, mellom 11 og 1 og sover så til 07 *bankibordet* hehe så for oss synes jeg det har hjelpt
V&A Skrevet 18. mars 2011 #5 Skrevet 18. mars 2011 her ble de drastisk bedre nå legger hun seg 7 om kvelden og våkner kanskje klokken 06 i morgen tidlig!
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 18. mars 2011 #6 Skrevet 18. mars 2011 Jepp! etter en uke med grøt i sekstiden på kvelden, begynte snupp å sove fra 19.30 til 06.00!! Før våknet hun både en og to ganger for å få flaske. så vi har godt fra seks flasker MME i døgnet (med 180-200 ml i hver flaske) til 4-5 flasker i døgnet!
V&A Skrevet 18. mars 2011 #7 Skrevet 18. mars 2011 jeg svarte litt for fort her såg jeg hehe... hun la seg klokken 19.00 og våknet igjen ca. 01.00 og i 04.00 tiden for pupp når hun fikk grøt la hun seg 19.00 og våkner igjen 06.00.... og noen ganger sover hun til 07.30 så dette er deeeilig
Ane Elise Skrevet 19. mars 2011 #8 Skrevet 19. mars 2011 Hei, Etter at vi begynte med grøt, sover han som regel fra kl.20.30 til 6-7. Får da mm, og sover igjen til kl.9 - 9.30:) Før vi innførte grøt, fra han var 2- 4mnd gammel, våknet han som regel 2 ganger i løpet av natta.
vimm Skrevet 19. mars 2011 #9 Skrevet 19. mars 2011 Begynte barna å sove bedre med en gang, før dere var oppe i full porsjon? Min spiser ca halv porsjon nå og sover IKKE hele natta. Våkner 2-4 ganger hver natt. Gjesp..
Indigo 08-10-13 Skrevet 19. mars 2011 #10 Skrevet 19. mars 2011 Ja:) Babyen min er 6 mnd og ei uke, og ble fullammet til 5 mnd. Rundt denne tid begynte han å puppe hver tredje til andre time om natta, og det maktet jeg ikke.. Jeg begynte derfor med grøt, og det viste seg å være en matglad gutt. Nå er han opp i to grøtmåltid og et middagsglass, og sover mye bedre om natta. Ingen oppvåkninger, ammes en - maks to ganger iløpet av 12-timers natta hans;)
Gjest Skrevet 20. mars 2011 #11 Skrevet 20. mars 2011 Hun har alltid sovet godt om natten, så merker grøten negativt faktisk!Før sov hun mange timer før hun våknet for mat første gangen, nå sover hun kanskje 3-4 timer før hun vil ha melk Men, jeg ammer med unntak av kveldsmaten hennes så lett å gi da
Fruen+jente okt.10 Skrevet 20. mars 2011 #12 Skrevet 20. mars 2011 Vi begynte med grøt for å korte ned på leggevanene hennes. De besto av 2-3 timer med pupping (til jeg ikke orket mer), også var det bæring av pappaen hennes i 1-11/2 time til ho sovnet. Det har tatt litt tid og endre vanene hennes. Men nå de siste ukene har det vært helt supert: grøt halv 6 (ca. halv porsjon + 2-3 ts sviskemos), så stell og evt. bad også sovner ho rundt 6-halv 7. Herlig! Ho vil ha påfyll i 12-01 tida, og i 4 tida, før ho våkner i halv 7 tida. Da er det litt pupp og kos i senga, før vi står opp og tar morrastellet! Ho klarer sjeldent å være våken lengre enn halvannen time. Da er det tid for første formiddagslur på 3 kvarter:) Ser mange andre også nevner på at det blitt urolige netter rundt 4 mnd. Hørt flere andre også som har merket det. Så akkurat det er nok en fase vi bare må igjennom:) Det blir bedre:) Snuppa får også litt (heimelaga) eplepure midt på dagen. Prøvde å gi ho litt grønnsakspure også igår, men det kom i retur ei stund etterpå:/
kinaputten Skrevet 27. mars 2011 #13 Skrevet 27. mars 2011 Dårligere her Nå er han ikke oppe i en hel porsjon enda, ikke engang en halv en, men sover merkbart dårligere. Kanskje det er en kombinasjon av mange ting, men føler meg som en zombi om dagen altså :/ Blir det bedre når de er oppe i full porsjon? Og har dere bedre erfaring med å gi feks avokado om kvelden istedet? (venter på at avokokadoene jeg kjøpte for et par dager sden skal bli myke, så skal jeg prøve) Og for ikke å glemme en vesentlig ting, nå STINKER bommelommen!
velsignet med to Skrevet 27. mars 2011 #14 Skrevet 27. mars 2011 Her ble det hyppigere oppvåkninger om nettene etter at vi startet med grøt. Kan ikke si det ble bedre før vi var oppe i fire måltider fast føde ila. dagen egentlig. Nå har hun sovet natten gjennom i 1,5 uke så nå tørr jeg fortelle folk om det hehe ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå