Gå til innhold

Er vi flere på overtid her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har dere det?

Noen tegn til fødsel ennå?

Jeg er - 6 idag, og hadde både ultrayd- og menstermin 12. mars, men fortsatt ingen tegn til fødsel. Blir så frustrert over denne ventetiden. Da storebror kom til termin, hadde jeg selvsagt store forventninger til at lillebror også skulle komme til termin. Jada, jeg vet godt at termin er 3 uker før og 2 uker etter selve datoen, men i mitt hode så henger man seg så klart opp i selve termindatoen,- og særlig når både mens- og ultralydtermin var nøyaktig den samme.

Hodet er fortsatt ikke festet og står høyt i bekkenet. Jordmor sier at det er helt vanlig når man har født før. Ble også strippet/tøyd av jordmor på onsdag. Lite modent, og fikk kun inn en finger (1 cm). Dette resulterte i maserier hele natten, men det ga seg, og har ikke kjent noe mer etter det. Håper i det minste at det har modnet seg noe mer....

Ingen slimpropp har godt, ikke mange mensmurringer. Jeg har noe kynnere, særlig på kveldstid, men ellers så er det svært lite som minner om en nær forestående fødsel....

Har fått overtidstime på tirsdag, da jeg er 10 dager over, og kan da få tilbud om igangsettelse....Håper så inderlig at fødselen skjer spontant, slik at jeg slipper igangsetting. Men på den annen side, så tør jeg heller ikke gå altfor lenge over da jeg er redd for komplikasjoner.

Hyggelig å høre fra andre som har passert termindato hvordan dere har det om dagen og hvilke tanker dere gjør dere rundt en evt. igangsetting osv.

Akkurat nå så føles det ut som om jeg aldri kommer til å føde!:-/

Blir helt smårar av dette jeg! Hehe;)

Tvitvi til alle sammen om at fullmånen har effekt på oss i morgen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei... er -7 her... hadde termin den 11.. lite som tyder på fødsel her også...

Skrevet

Hei:) Jepp! Hadde termin den 10. Fått time til kontroll på sykehuset til tirsdag. Får jeg tilbud om å sette det igang sier jeg uten tvil ja takk! Har hatt det helt pyton siste måneden. Masse vonde kynnere, og den siste uka har jeg måttet bruke krykker pga bekken/symfyseløsning. Synes riktig så synd på meg selv her;) Med første mann hadde jeg ingen plager hele svangerskapet, og han kom selvfølgelig før termin! Satser på at fullmånen i morgen gjør susen.... men våkner vel like skuffet opp på søndagen som jeg har gjort de siste par ukene:(

Skrevet

Skjønner hvordan du har det UpsyDaisy! Man er full av forventninger ved leggetid, og fryktelig skuffet hver morgen. Nå har det nesten blitt slik her at jeg lurer på om jeg noen gang vil komme i gang naturlig, og har begynt å innstille meg på igangsetting.

Føler at det ikke er noen som helst progresjon i forløpet, ikke så mye som en liten murring eller slimpropp en gang!

Hvor skal du føde?

Jeg har overtidstime på Ullevål på tirsdag, 10 dgr over, og har da fått beskjed fra ABC (hvor jeg har fødeplass) om at jeg da kan bli igangsatt hvis jeg ønsker det. Det kjipe er at jeg da ikke får født på ABC...

Skrevet

Ja, dette er virkelig tortur:( Jeg har også nesten gitt opp, men tviholder litt på håpet med denne fullmånen:p Jeg har hatt fem timer med modningsakupunktur denne gangen som har resultert i alle disse maseriene i lange tider, men som ikke fører til noen ting annet enn dødsvondt. Jeg har heller ikke sett noen slimpropp...

Er sørlending jeg, så skal føde på SSA (Arendal).

Krysser fingre og tær for oss begge;)

Skrevet

Overtid her også, 5 dager idag. Skal ha overtidstime på mandag. Håper å bli igangsatt da, men er ingen selvfølge. Har ca 2 cm lang livmorhals, litt stram mormunn men åpent for 2 fingre. Ble sjekka igår pga mye smerter som ikke er rier, men mer som nedpress. Slimproppen kommer i klyser annenhver dag, og har litt kynnere daglig. Men ingenting som tyder på at fødel er like om hjørnet. :(

Begynner å bli lei jeg også, men var veldig forberedt på å gå ovr termin. Tør ikke tenke på hvor lei jeg hadde vært hvis jeg hadde forventet fødsel før termin... :o

Skrevet

hehehe eg har ventet i 2 uker ;( var sikker på att gutten skulle komme før. Regner med å bli sett igang til uken!!! Savner bebbisen min!

Skrevet

Tvi tvi for alle oss som er over termin for at fullmånen har effekt i natt!

Nå synes jeg vi bør få komme først i køen!;-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...