Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er helt ny her.

Jeg og min samboer har prøvd å få barn i over 2 år nå, har ikke klaffet for han har dårlig svømmere.

Har hatt en inseminasjon som ikke klaffet skal videre på prøverør.

Det jeg lurer på, er det noen av dere som har mann/samboer med dårlig svømmere som har blitt gravide?

I så fall, hadde dere da endret kosthold,livstil etc?

Hanna

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Hanna33:)

Her er det dårlig sædkvalitet som er årsak til at vi holder til her.. Vi har ikke klart å få barn på egen hånd, men fikk 1 barn på vårt første icsi forsøk i 07. Har etter det hatt 1 misslykket fryseforsøk og prøvde hele prosedyren igjen uten hell, dette forsøket endte i 0 svømmere og det hele ble avbrutt. Nå er vi i gang igjen, hadde uttak i dag og skal ha innsett på mandag.

Første forsøk gjorde vi ingen endringer i kostholdet, og det resulterte i et barn. Andre forsøk (frys) gjorde vi heller ingenting og endte uten barn.. tredje runde spiste han både vitaminer og mineraler og trodde dette skulle hjelpe, men resultatet var 0 svømmere..

Denne gangen holder vi oss til et sundt og helt normalt kosthold, fikk se mange sprell levende sædceller og fikk ut 6 egg:) Så nå gjenstår det bare at disse eggene lar seg befrukte og at et av dem klorer seg fast og blir der i 9 mnd :)

Ønsker dere masse lykke til og at spiren sitter der snart :)!!

Skrevet

Min mann hadde altfor få svømmere til at det skulle være mulig å bli gravid, men de få stakkarne var spreke fikk vi beskjed om. Eneste mulighet for oss ville være ICSI. Vi gikk i gang med forsøk nr 1, og sprayet jevnt og trutt i nesten 2 uker. Dagen før vi skulle inn for å se at nedreguleringen gikk som den skulle, hadde jeg ennå ikke fått noen blødning, og måtte derfor ta en test. Og tenk for et mirakel, den var positiv!!

Ingen spesielle endringer i kosthold eller livsstil hos han før dette skjedde, men vi har et normalt sunt kosthold og trener jevnlig. Han har sporadisk tatt zink de siste månedene.

Skrevet

Her er det også mammens svømmere som er prøblemet. Vi forsøkte alt i 4 år... Han sluttet å snuse, la om kosthold, gikk til akupunktur, og vi prøvde alle mulige kjerringråd, men de ble ikke noe bedre. Vi ble gravid på første IVF i 2008 og så har det klaffet igjen på første fryseforsøk. Så det er håp om man ikke får det til på egenhånd :-)

Lykke til.

Skrevet

Samme her!

Ble gravid på 3 icsi. Det første forsøket ga jeg mannen vitaminer som zink etc, han tok også noen medisiner som han fikk av dr Purvis. Dette forsøket endte i 0 befruktede egg. Neste forsøk var negativt, men det 3 ble positivt. Da både snuset han, drakk vin og levde normalt! Er nå gravid med fryse egg fra dette forsøket.

Mannen min hadde få gode svømmere, men de som var gode, må ha vært topp for vi har jo en utrolig herlig gutt på 1,5 år og en liten jente kommer om få uker:0)

Det er håp med icsi :0)

Masse lykke til:0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...