Gå til innhold

erfaringer med å bli satt igang???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lang tid tok det fra første kur til barnet var ute? :)

hvordan var fødselen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk satt modningstabletter i 11 tiden på formiddagen, ble strippet og satt klyster i 16 tiden. Begynte å kjenne svake rier i 17 tiden, de tok seg hyppig opp. I 19 tiden hadde jeg rier som jeg måtte puste meg gjennom. De kom fra da med 2-3 min mellomrom, og gjorde det resten av fødselen. Men de var absolutt overkommelige. Jeg jobbet godt med riene, og pustet som en helt.

Babyen ble født kl 3 om natta. Kunne sikkert kommet før om det ikke var fordi han satt litt fast pga at han var stjernekikker(ansiktet opp). Måtte derfor forløses med vakuum(hadde da presset i ca en time).

Så alt i alt varte fødselen 9 timer fra de første godt merkbare riene.

Sitter igjen med et positivt inntrykk av fødselen, selv om jeg kunne ønske at slutten hadde vært "normal".

Gruer meg hvertfall ikke nå til neste fødsel.

Skrevet

Dette lurer jeg også på! Blir mest sannsynlig satt i gang på mandag. Jordmor sa at smertene var mer inntense når man blir satt i gang, men så vil de etterhvert blir "normale" når kroppen tar over.. hmm.. Jeg er i uke 38 på mandag.. skrekkblandet fryd... Men tipper det tar lang tid med meg siden jeg er sikkert ikke moden.. =\

Skrevet

Hvorfor blir dere satt igang?

Skrevet

Hei! Jeg har blitt satt igang to ganger, pga dårlig fungerende morkake.

Det kan ta litt tid, men det avhenger av hvor moden du er før du starter med igangsettingen. Det er flere metoder å få deg igang på også, alt etter modenhet.

Men jeg har blitt satt i gang med hjelp av stikkpillere i skjeden. Første gangen måtte jeg har 2 pillere (med x antall timer imellom) før jeg åpent meg nok til å ta vannet. Første gangen tok det nokså lang tid, måtte ha drypp for å få gang på riene etter at jeg fikk epidural.

Jeg ble satt igang på morgenen, og fødte på natta. (i to tiden)

Ikke særlig smertefullt, god epidural.

Andre gangen startet det likt, to tabletter før de tok vannet. Men DA fikk jeg rier, da! Åpnet meg fra 3 til 10 cm på 50 min... er vel det som kan kalles styrtfødsel. Kjempevondt, men det gikk jo veldig fort over, da.... :) Premien er jo så fin!

Lykke til!

Skrevet

okei =) Så greit med litt info av folk som har litt erfaring :)... Jeg blir mest sannsynlig satt i gang pga gallesyre i kroppen .... Nå vil jeg bare ha det overstått og få lille prinsessen min... ;)

Skrevet

Første svangerskap: Satt i gang 18 dager over termin. Babyen ble født 2,5 døgn senere.

Andre svangerskap: Satt i gang 13 dager over termin kl 10 på formiddagen. Babyen ble født kl 21 samme dag.

Første fødsel: Satt i gang med modningsgele. Var ikke moden. Fikk modningsgele 4 ganger fordelt på 2 dager, så gikk vannet om kvelden dag 2 og riene begynte. Hadde rier hele natten, og fikk epidural neste formiddag. Da dabbet riene av, måtte ha drypp. Fødselen var veldig slitsom, og jeg hadde lite effekt av epiduralen. Likevel - en normal og fin fødsel.

Andre fødsel: Satt i gang med modningspille. Var lite moden, men 2 cm åpning. Da jeg fikk andre pille 6 timer senere var det mer modent og fortsatt 2 cm. Ca 1,5 etter at jeg fikk den andre begynte det å gjøre litt vondt, og smertene økte på. Gikk på rommet vårt kl 19, hadde ctg som viste jevne rier. Kom på fødestue kl 19.30 med 7 cm åpning, og kl 20.51 var jenta ute. Rakk ikke vurdere epidural heldigvis, men hadde veldig god effekt av lystgass. Vondt var det selvsagt, men er langt fra skremt. Følte det gikk rolig og greit for seg likevel. Jeg var liksom litt i sjokk under denne fødselen, og ikke minst etterpå, fordi det gikk så utrolig fort....

Masse lykke til :-)

Skrevet

Jeg ble satt i gang sist. De satte en modningspille i ett-tiden, tok vannet i 17- tiden og riene ble satt i gang med drypp ca kl 18. Fikk epidural på 4 cm og det var god epidural. Tok toppene, men fjernet ikke riene. Gutten vår kom 00.12 om natta. En enkel og grei fødsel uten noen komplikasjoner:-)

Masse lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...