Gå til innhold

bo i sokkelleilighet med 3 barn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noe å tenke på?? har aldri bodd i sokkelleilighet, men skal flytte fra landet til byen for å studere og letere etter ett sted å bo, er mye greie sokkelleiligheter i området jeg liker, men hvordan er det å bo i en sokkelleilighet med 3 barn??

tips og råd??

Fortsetter under...

Skrevet

Hvorfor skulle en sokkelleilighet være verre enn en annen leilighet?

Skrevet

Hvis leiligheten er stor og lys, kan det jo være praktisk å bo på bakkenivå med små barn. Kanskje det er utgang rett ut til hage f.eks.

Skrevet

nei jeg har jo ingen erfaring med sokkelleilighet, så vet ikke hva som skulle være galt.. men mange i familien mener det er hårreisende at jeg vurderer sokkelleilighet.. er vel fordi de forbinder det med små trange kjeller leiligheter.. og så mener de vel også at det kan bli litt mye støy begge veier og sånt, så derfor spurte jeg om råd ;)

takk for råd fra anonym nr 2, jeg tenker vel også at om det er nok plass og lys og god planløsning så går det fint for oss:)

HI

Skrevet

Tror du kanskje har misforstått hva en sokkelleilighet er. En sokkelleilighet betyr at leiligheten er OVER bakken, altså en "vanlig" leilighet.

Hva mener du med støy begge veier?

Vi leide sokkelleilighet tidligere og det var den nedre etasjen i et 3 etasjers hus. Eierne av huset disponerte de andre to etasjene og vi leide nederst. Vi hadde inngang på nedsiden av huset og hadde hagen "vår" der. Eierne hadde inngang i gårsrommet og hadde kun en stor veranda selv. Leiligheten hadde 3 store vinduer og glassdør ut i hagen og alle rommene (utenom en bod og et vaskerom) hadde store "standard" vindu.

Skrevet

ja det kan du ha helt rett i 19:57, for jeg har null peil på sokkelleiligheter.. men takk for oppklaringen :) ser jo også på finn at det finnes noen av de veldig typiske kjellerleiligheten uten lys, men også de som du beskriver.

jeg orker bare ikke ha veldig mye kontakt med evt huseier, er veldig privat av meg, føler du det ble mye kontakt eller får man ha privatlivet sitt i fred?

jeg har bare bodd i enebolig, så har null erfaring med å leie og bo med huseier i samme hus:)

HI

Annonse

Skrevet

Som oftest er inngangene på 2 forskjellige sider av huset og dere har hver deres del av hagen. Sjekk ut de to tingene før du leier. Når vi leide så hadde vi lite kontakt med huseier, hun kom ned hver 12. uke (fast avtalt på søndagen klokken 20.00...vi liker å ha forutsigbare avtaler) og målte av strømmen. Ellers hadde vi ingen kontakt bortsett fra å si hei hvis vi parkerte samtidig osv slik vi gjør med alle naboene.

Skrevet

Du får mye mer "privatliv" og fred ved å bo i en sokkelleilighet enn å bo i blokk f.eks.

Skrevet

så fint :) da åpner markedet seg litt mer for oss! tusen takk for alle gode innspill!

Skrevet

jeg trodde det var motsatt.. ungene er også relativt små, og dette blir en løsning til jeg er ferdig med studiene og vi kan kjøpe noe, om ett par års tid..

Men igjen tusen takk, jeg mistet 10 kg av skulderene med bekymring, for området jeg liker har mest sokkelleiligheter til utleie og lite blokk leiligheter så da er det bare å starte jakten :)

HI

Skrevet

Nå kan det jo tenkes at du vil få problemer med å finne en utleier som er villig til å leie ut sokkelleilighet til en student med 3 unger - jeg hadde ikke villet det... så det kan vel være greit å forberede seg på det...

Skrevet

ja, men det er jo bare en del av alt.. situasjonen er litt bedre enn det ;)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...