Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 6 mnd-kontroll i dag. Alt er som det skal med Lille :)

Legen gjorde et par tester, blant annet ga han Lille to små klosser, en i hver hånd, som ho tok. Tenkte kanskje han skulle teste om ho klarte å holde i to ting på en gang, og tenkte "åh, så flink ho er som klarer å holde begge klossene"! (sånn bare en mamma tenker :P).

Så tar han klossene, slår dem mot hverandre, og gir dem tilbake til Lille og spør om ho kan gjøre det samme.

"Æhhh...neeei, men se så flink ho er til å sutte på dem...?"

Legen: Kan ho klappe, da?

"Eh..nei... men ho ruller fra rygg til mage altså, og kan sitte litt selv..."

Trodde ho var flink, jeg. Men ho har jo ikke vist noe som helst antydning til å klappe!

"Ooops!" sier legen når han ser i papirene sine. "Deeet var 10 mnd-test, det med klossene"!

Da har ho fire mnd til på seg til å lære å klappe. Hi hi :)

Det er moro å sammenligne, hva er/var vekt og lengde på deres 6 mnd-babyer?

Lilles mål i dag:

Vekt: 7615 gram

Lengde: 67,5 cm

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødsel- 3200 g, 52 cm

6 mnd- 8200 g, 69 cm

Fullammer, men har begynt så smått med grøt siste par ukene.

Skrevet

hehe :) kikket innom for å lese litt, tenkte bare jeg skulle svare å si at min lille var like stor som di er da han var 3 mnd :P han er nå 4mnd ca og er 8,6 og 68 cm, så tipper han er borti 10 kg på 6 mndrs kontrollen ja :)

men er så kjekt å se at de utvikler seg:)

Skrevet

her var jenten min 9,3 kg og 69 cm lang på 6 mnd kontrollen. men da var hun 6 mnd og 7 dager.

guri, var dette en ny lege eller??? :P

hørtes ikke ut som om han var "med" ;) hehehe...

Skrevet

Min er faktisk også 6 mnd og 7 dager i dag :)

He he, nei han er ikke ny, men han hadde hatt en 10 mnd-kontroll rett før vi kom. Så det hang visst litt igjen fra den :P

Skrevet

Hehe, artig skrevet.

Vi var på 6 mnd. kontroll for noen dager siden, da var vesla 6 1/2 mnd gammel - og veide 7861 g, og var 64 cm lang. Klapper gjør hun også... ;)

Skrevet

hehe åja :D

ville nå trodd han såg forskjell på en på 6 mnd og en på 10 mnd :P

ja nå er småen snart 7 mnd da, og hun spiser som en hest. ammer henne i tillegg til grøt og middag!

Skrevet

Hun her var 8995g og 67,3 cm på 6mnd :) Og hun er en mnd prematur :P

Skrevet

Småtten var 5,5mnd når vi var på "6mnd"kontrollen.. han var da 8,7 kg og 72 cm :)

Skrevet

Gutten min blir 6 mnd den 21 , var på kontoll igår. Han veier 9330 gram og er 70.5 cm lang. Stor gutt:) Fullammer han med litt smaksprøver på mat sist to ukene, trenger iallefall ikke være bekymret om han få mat i seg:)

Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

Gutten min var:

9665 gram

72 cm

... like stor som søster var da hun var 10 måneder gammel ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...