Gå til innhold

Gutten min på 9 mnd får så mye luft i magen på natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slutta å amme for en mnd siden (han ville ikke ha mer). Nå får han 8 mnd nestlégrøt på kvelden og mme rett før soving. Har sviskemos i grøten og malt i mme. Likevel plages han alltid med luft i magen ca 1 om natta (legger seg mellom 19 og 20). Lurer på om det kan være kveldsen eller mme. Men det er jo lenge siden han åt da? Er det noen andre som har babyer som reagerer på NAN eller 8 mnd grøt? 6 mnd grøt går helt greit. Men han spiser jo brød og alt annet uten problem, så synes det er litt rart om det er 8 mnd grøten..

Dessuten gir jeg han NAN1. Bare av gammel vane, men kanskje jeg bør gi NAN2 eller 3? Det er jo bare for at han skal få i seg litt melk. Og fordi han sovner så godt ved flaska..

Sukk, er så glad for at jeg er førstegangsmor bare en gang. Vet jo ingenting :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan dessverre ikke gi deg noe svar, for vi har ikke prøvd 8mnd grøten, men jeg har også en baby med luftproblemer og har også mange ganger lurt på hvor lang tid det tar før de spiser noe (de ev. reagerer på, eller sliter med å fordøye) til de får luftplager av det...

Håper gutten din blir bedre raskt og at noen kan gi deg råd!

Gjest Mentha og ♥Keiseren♥
Skrevet

Har dessverre ikke noen forklaring til deg på det, men vil bare nevne det som reddet nettene for oss - fennikelte! Helt genialt :) Gir litt før måltidet, og har ingen problemer med luft og vondt i magen nå.

Her er lillegutt bare 10 uker, men effekten av teen er jo den samme uansett alder, så kanskje det kan være verdt å prøve? :)

Skrevet

Hehe you're preaching to the choir :) Vi har brukt fennikelte siden han var født og elsker det. Slutta for mange mnd siden når den "spedbarnsluft" perioden ga seg. Men takk for tipset, kanskje jeg skal begynne med det igjen :)

Er bare redd han reagerer på malt eller grøten eller mme. Men men man får vel bare prøve seg fram :)

Skrevet

Det er jo vanlig at de får luft i magen av malt, så kanskje det er den som gjør det. Kanskje kutte malten og bare ha litt sviskepurè i grøten? Ikke nødvendig å kjøre på med malt og svisker om det ikke er noe som tyder på at han er forstoppet.

Skrevet

Gurimalla, får de luft i magen av malt? Trodde det hjalp mot sånne plager, jeg!?

Skrevet

Ja, kutt ut både malt og sviske. Begge deler kan gi store luftplager både hos liten og stor. Normalt sett trenger barn verken sviske eller malt når de er så stor som 9 mnd :-)

Måtte gi sviske tilo gutten vår på 9 mnd her for en drøy uke siden for å få magen i gang igjen etter lengre tids sykdom og lite mat. Gutten vår fikk MYE luft da. Jeg husker det fra meg selv også da jeg var gravid... Hehehe. Enorme luftmengder/smerter og ikke noe mer.. :-( VONDT!

Skrevet

OI! Se der ja. Det var det jeg mistenkte. Skal droppe malten og svisken med en gang. I begynnelsen ga jeg ikke malt i MME, men han fikk litt luftplager da også. Men det ble jo ikke bedre akkurat, heller verre ser jeg nå.. Trur MME er litt hardt for magen hans kanskje, han har jo fått morsmelk fram til 8,5 mnd kun.

Håper vi får dreis på det. Synes han plages med noe hele tiden, enten det er forkjølelse, feber, tenner, magen +++. Tror vi har annenhver natt urolig i gjennomsnitt. Det tærer på i lengden, spesielt siden jeg jobber i barnehage ved siden av.. :S Stygt å si det, men gleder meg til han er litt eldre og tennene i allefall er kommet fram. Selv om jeg selvfølgelig nyter babyen min det meste av tiden, så er nettene et mareritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...