Maewin Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 Ojojoj. Skrev en tråd på tirsdag om en vond vond natt med rier som endte på sykehuset tirsdag rundt 10-11. Jeg ble sent hjem med litt smertestillende og 1 cm åpning. Utrolig dårlig til mot fikk jeg iallefall sovet for første gang siden jeg våknet mandag morgen, og de 4 timene måtte jeg greie meg på en stund.. etter jeg våknet fortsatte riene, vondere men LENGRE mellom hverandre så jeg ble egentlig bare mer og mer fortvilet. Men etter 24 timer mer med rier tenkte jeg "shit au, nå drar vi på sykehuset for å sjekke åpning igjen - 30 timer riet må da bety noe?" og det var jaggumeg godt. For på tross av en skuffende 3 cm åpning var hun faktisk ute 12 minutter over to på onsdag, nesten nøytaktig 36 timer etter første rie! Helt naturlig ble det.. men ikke fullstendig frivillig. Gass fikk jeg ikke, for den var ute av drift, og jeg tror JM VILLE at jeg skulle ha epidural siden jeg var så sliten og hadde det så vondt, men plutselig var 3 cm blitt til 7 cm og jeg hadde fryktelig presstrang, vannet gikk, og ikke lengre etter fikk jeg lov til å presse.. Skjønner virkelig ikke hvor jeg fikk kreftene fra; hadde ikke spist på 18 timer, sovet 4 timer de siste dagene og er i dårlig form fra et vanskelig svangerskap. Tror den beste smertestillende var GAULINGA jeg gjorde før jeg fikk presset.. lyd laget jeg under pressene også, men da fikk jeg ikke lov til å ha munnen åpnet, og for en eller annen merkelig grunn var jeg veldig flink til å ta instrukser, og pustet der jeg skulle og slappet veldig av mellom riene. Fødsler er intense altså, på slutten der gjenkjente jeg ikke riene fra pausene, bare trykket når det føltes rett. Og til slutt kom premien dere, 2880 gram og 49 cm.. bittelillejenta mi. Hadde menstermin nå på forrige søndag, og UL-termin er nå mandag, så tror nok mensterminen var mere riktig for på tross av at hun ikke er så stor, har hun fine proporsjoner og ikke særlig med det hvite fettet babyene har.. Jaja, nei, lykke til dere! Det er herlig å ha henne her, nå gleder jeg meg bare til å dra hjem fra barsel.. synes det er slitsomt å være vekke fra mannen og hjemmet, pluss at jeg ikke får sovet noe godt. Lillejenta har litt ammeproblemer, men vi håper vi kan løse kabalen nå snart og at hun får spist godt og lagt på seg.
April-11+ en til? Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Gratulerer så masse med jenta:) Håper det ordner seg med ammingen. Lykke til:)
Samimagen Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 Så bra !!!! Tar imot masse fødestøv!! hehehehe er så klar.. mensterminen min var 16. mars og Ul termin i morgen ) Ned my baby NÅ
ønsker2 Skrevet 18. mars 2011 #4 Skrevet 18. mars 2011 Gratulerer så mye! Håper hun får teken på ammingen etterhvert =)
Maewin Skrevet 18. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 18. mars 2011 Vi har prøvd å gi henne smokk nå, og så får hun suge den melken jeg pumper ut gjennom en flaskesmokk slik at hun lærer seg at hun må arbeide litt for maten! Hun hadde blitt så vant til koppmating at hun bare smattet og åpnet munnen når hun ble sulten.. haha, søte lille jenta. Det er selvsagt frustretende, men vi gir ikke opp og får lov til å bli her litt ekstra for å se om hun får bedre tek på det! Sender masse fødestøv til dere med termin snart eller på overtid! Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå