Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter så med at jeg er tett i nese og bihuler, og da jeg ikke får løsnet opp i mangel av nesespray (saltvann funker IKKE) sliter jeg med hodepine og vond visdomstann (som ofte er vond når jeg er forkjøla)

Hvordan forholder dere til paracet i svangerskapet? Blir fryktelig sliten av alt man ikke kan gjøre, spise og ta her... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan spise paracet. Ta det heller før hodepinen blir for ille, så slipper du kanskje å ta to piller. hold deg unna ibux.

Det er som å lese om meg selv. Jeg er i uke 24 og har vært pottetett siden uke 12. Har vært gjennom penicilinkur også, mot bihulebetennelse.

Jeg bruker vanlig nesespray, for saltvann er bare noe tull.... Dette er mitt tredje svangerskap på Otrivin, og jeg har ikke hatt problemer med å blir avvent etterpå!

Skrevet

Samma med meg, har nettopp vært gjennom kraftig bihulebetennelse og har gått på pencilinkur...i tilegg måtte jeg ty til litt paracet og mye otrivin for å greie å puste...legen sa det var helt greit- ikke noe problem! men jeg må innrømme at jeg led lenge før jeg tok paracet....var så redd for at det var dumt for den lille i magen.

Skrevet

Skyll med nesehorn, det funket for meg, men tok nesespray innimellom og.

Jeg tok paracet men var egentlig ikke noe vits for det funket ikke på bihulebetennelsen, fikk antibiotika og nå er hodepinen og tannverken endelig borte:)

Skrevet

Jeg har bihulebetennelse. Jeg går på en mild form for pencilin, nesespray, nesehorn. I tillegg tar jeg Paracet. for å få ned feberen litt.

Det var helt i orden i følge legen

Skrevet

Smertestillende basert på paracetamol som paracet og pinex kan du ta hvis du trenger det. er selvfølgelig ikke bra å knaske på det i tide og utide, men hvis man har fks hodepine er det bedre å ta enn å ikke ta. (sa min jordmor)

IBUX derimot skal man ALDRI ta under graviditet!

Ha en fin helg!

Skrevet

Har ikke tatt en eneste paracet og er 26 uker på vei, men skjelden jeg tar paracet utenom graviditet og da.

Hvis du føler du trenger paracet så kan du fint ta det.

Skrevet

Ja,paracet er det som har fått meg igjennom tunge dager med hodepine og nå også en runde med sikkelig forkjølelse med feber. Ifølge legen så er paracet ikke noe problem. Han mente det var bedre å ta paracet enn å ha feber eksempelvis, og en mamma med hodepine vil ingen barn/foster ha. Men alt med måte selvfølgelig. Men ibux har jeg fått med meg at er fyfy,så det holder jeg meg langt unna!

Skrevet

Tusen takk for flotte svar. Tror ikke jeg skal være så streng mot megselv og prøve å få løsnet opp litt i natt med både litt nesespray for barn OG litt paracet for hodet.

Dere som skriver at dere har/har hatt bihulebetennelse, er det slik at dere har/har hatt feber også? Eller kan man ha dette selv uten nevneverdig feber?

Skrevet

Har vært syk med tette bihuler og rennende nese i snart 1 uke. Tror ikke at jeg har hatt feber, men har hatt ekstremt vondt i hodet. Var hos jordmor på onsdag og spurte om det var ok med paracet - hun sa det var helt greit :) om jeg hadde feber måtte jeg iallfall ta paracet, var bedre det enn at barnet ble plaget av høy temperatur!

Har hørt fra lege at det foreligger en undersøkelse med skade på guttefostre når mor har tatt for mange paracet i svangerskapet, men jordmor sa at denne undersøkelsen var useriøs og at jeg med god samvittighet kunne ta paracet :)

Skrevet

Hadde influensa i uke 19-20. Da tok jeg Paracet kun for å få ned feber og kun 1-2 tabletter pr.dag. Det var jo mye i media rett før jul om at Paracet burde unngås mest mulig i svangerskap, men tror det er bedre at man tar noe i stedet for å har feber eller sterke smerter. Men hvis jeg bare har hodepine så drikker jeg heller et par glass vann og legger meg og sover i et par timer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...