Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler nesten at jeg er vitne til en fødsel hver gang lillegutt bæsjer. Det pågår i flere timer hver dag. Han presser og presser, blir rød i ansiktet, hyler til, napper i puppen - det er et evig styr. Ser jo så vondt ut! Likevel er det ikke noen forstoppelse eller noe, han har avføring hver dag og den er ikke hard. Får kun mm + en flaske mme hver kveld. Tør jo ikke begynne med grøt enda når han styrer sånn med magen - her blir det me til han konfirmeres! ;-) Jeg unngår en hel masse matvarer også, og er ganske lei det!!

Flere som har det sånn? Og har dere funnet noe som hjelper? Har jo hørt om både malt og sviskesaft, men i og med at han nesten bare får me, skulle det vel ikke være nødvendig, eller?? Hvor mye tar dere i så fall?

Er takknemlig for gode tips! Lillegutt er 4 mnd, så nå skulle vel magen begynne å bli mer robust...?!?.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan jo prøve med litt malt i MME flaska på kvelden.. eller eventuelt noen teskjeer sviskesaft (enklere å få ned enn sviskemos hvis han ikke har begynt med grøt ennå)?

Skrevet

Takk for svar! Gir du sviskesaft separat, eller oppi flaska? Og; må den være lunken?

Skrevet

Og hva med malt; er en ts nok? Eller hjelper ikke det? Løser det seg opp i melka?

Skrevet

Hadde samme problem me lilletupp, bortsett fra at hun fikk kun mme. Men da vi begynte med malt ordna alt seg. 1 ts i litt varmere enn lunkent vann, så bland i mme. Brukte å varme skjeen brukt til å ha i malten å, den "slapp" lettere da.

Skrevet

jeg pleide å ha litt malt i flaska når jeg ga henne MME (ga det veldig sjeldent, da jeg fullammet..) - men jeg beregnet alltid ca 1 teskje per 100 ml. Pass på at du får rørt det ut ordentlig i melka

svisker begynte jeg med da vi begynte med grøt, men ser ingen grunn til at du ikke kan gi det selv om du ikke gir grøt. I begynnelsen ga jeg henne noen teskjeer med sviskesaft før hun fikk grøt (nå blander jeg det bare i grøten). Du kan sikkert også prøve å blande sviskesaften i mme i flaska.. men jeg er i hvert fall litt forsiktig med hva hun får på flaske. Tenker at hvis hun oppdager at det går an å få søte gode ting på flaske så vil hun ikke godta "bare" MME..

Når det gjelder mengde så tror jeg du kanskje må prøve deg litt frem.. men det jeg har beskrevet over har funket på snuppa mi :) Start med bare litt og øk heller på hvis det ikke har noen effekt..

Skrevet

Når mini her ligger å presser å presser uten å få ut noe så pleier jeg å hjelpe han ved å bruke "termometermetoden"

Ta av bleia, press beina mot magen, ha på litt sinksalve på termometeret og ta termometeret litt inn i rompa. Da pleier det å kommer masse luft her også pleier han å bæsje innen det er gått 10 min. Gjerne når jeg har fått på ny bleie :P Og da gliser han alt han kan! Godt å få ut alt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...