blondie81 Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 Hei Jeg er 16 uker på vei og har lenge lyst til å ta en toatovering i korsryggen. men lurer på om det er noen som vet om det er regler for sånt når man er gravid? kan jeg ta en tattoo eller kan det skade barnet i magen??
SuperMoM <3 Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Tatovering og piercing er fyfy når man går gravid,men regner med du klarer å holde deg til babyen er ute. Det har iallfall jeg gjort.
LillyLilly Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 Skade på fosteret er det liten sannsynlighet for, men huden din strekker seg jo under graviditeten og en tatto som ser fin ut før fødselen vil kanskje ikke se bra ut tre dager etter fødselen og det er jo synd å ødelegge kroppen på den måten! Vent heller til etter fødselen med den tattoen du, så varer den livet ut!
Cryst@l Skrevet 18. mars 2011 #4 Skrevet 18. mars 2011 Du kan få heftige infeksjoner.. vet ikke om tatto sjapper tar på gravide.. Pluss legen min sa i dag at tattovering i korsryggen = ingen epidural. Det er også andre medisiner man kan få gjennom korsryggen som man ikke får hvis man har tattis der. Man kunne få de stoffene og sånt inn i blodet og det var ikke så bra..
LillyLilly Skrevet 18. mars 2011 #5 Skrevet 18. mars 2011 Tatto i korsryggen betyr ikke at du ikke får epidural! Jeg har tatto der og jeg fikk epidural uten problem! Dels fordi den har åpne partier og dels fordi den er "gammel". En ny tatto kan "blø" blekk inn i ryggmargen om det må stikkes deg og dette kan føre til skader! Men når det er sagt er jeg virkelig ikke for å ta tatto mens en er gravid! Muligheten for at den blir ødeligt er utrolig stor, og det er ikke verdt å risikere det, er det vel!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå