Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 Er det brudeparets ansvar å sørge for at gjestene har noe å gjøre innimellom "alt" ? Jeg tenker litt på dette med å få alt til å gå opp... Vielsen vår er 1330, så blir det fotografering etterpå, før middag klokken 1530/1600 (har ikke helt bestemt tidspunkt ennå). Kaffien begynner klokken 2000 (kommer nye gjester til kaffien). Er det vanlig at vi sørger for at gjestene har noe å gjøre på mens vi er til fotograf for eksempel? Det tar jo fort 1-1,5 time liksom, mellom vielse og middag... Og hva hvis middagen er ferdig mye før klokken 2000, hva gjør man da???
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #2 Skrevet 19. mars 2011 Tja....om dere har gjester som kommer langveis ifra så er det jo fint om dine foreldre vil be dem på kaffè i mellom vielse og middag. Er jo ganske stusselig å bare sitte på et hotellrom å vente...iallefall om du er alene. Vet om flere som har et lite hageselskap (hos dine foreldre) med frukt i mellomtiden. Men det finnes også dem som sender gjestene hjem for å bare vente til middag. Ang kaketid så er det jo bare å vente med å sette frem kakene til kl20. E vel ingen problem det. Tissepause, røykepause, se gjennom gavebord, hilse på alle gjestene, ta bilder...tiden går fort etter middag. Bare se til å ha noe å drikke til gjestene.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #3 Skrevet 19. mars 2011 Takk for svar:) Det var jo egentlig ikke noen dum ide å la foreldre invitere på kaffi, men med nesten 100 gjester så synes jeg det blir litt mye å be om...:s Vi skal ha middag i restauranten til et museum, så vi tenker jo at kanskje de som vil av gjestene bare kan gå der og titte mens de venter på oss, og så får andre ordne seg selv. Lurte bare på om andre har noe planlagt ventetid-program;) Men i min stressende planlegginsfase, så har jeg jo ikke engang tenkt tanken på at slikt som å se gjennom gavebord, prate med gjestene og sånt er fint tidsfordriv mellom middag og kaffi;) Takk for den påminnelsen=)
Gjest Skrevet 20. mars 2011 #4 Skrevet 20. mars 2011 Dette er oppkonstruerte problemer, bare glem det. 1 - 1,5 time går fort unna. Faktisk godt å ha litt god tid til å få gått på do, tatt en telefon og ikke minst; få prata litt med folk. Folk som ikke ses så ofte, kanskje, da er det hyggelig å ha litt tid til å få snakket sammen. Men ville nok sørget for at det ble satt fram frukt og noe og drikke, i alle fall vann og kaffe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå