Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 4,5 uker. Han raper oftest bra etter amming, har avføring flere ggr for dagen, men det virker som han får ubehag av luft (går over etter en skikkelig "mannerap" eller promp). Har ikke fått med meg om det er ting jeg bør unngå å spise?
Mama88 Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Oi, ja det har alt med hva du får i deg..! Barnet får luft i magen av ting vi får luft i magen av. Det skal veldig lite til av den maten før barnet får luft i magen. Du burde kanskje prøve en og en ting om gangen, for å finne ut hva han reagerer på eller ikke? Det er det jeg gjør, min er 5 uker i morgen Løk, alt av kålfrukter (brokkoli, blomkål, kål, kålrot osv), erter, mais, bønner, sterkt krydder/sterk mat, jordbær (ferske jordbær er den verste fy fy'en) og for mye kaffe. Om det virker som om gutten din plages fælt med luftsmerter, anbefaler jeg å prøve ut å teste ut hva han tåler Jeg har hittil funnet ut at gutten min ikke reagerer hvis jeg spiser normale mengder med mais hvertfall Lykke til!
*smula* Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 Hva babyer reagerer på er veldig forskjellig. Nr1 hos meg reagerte kun på melk og meieriprodukter. Nr2 reagerer på kullsyre og løk (mye). Du må nok bruke elliminasjonsmetoden. Prøv å droppe løk, kål, erter, sjokolade, melk, kullsyre - dette er ting som jeg vet mange andre babyer reagerer på.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 18. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 18. mars 2011 Å, takk for svar! Her spises mye kokte grønnsaker - spesielt broccoli, skal prøve å kutte det ut. Syns ellers det blir mye brødskiver om dagene (stresser med å rekke å spise) - kan det være en faktor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå