lillespire08+10 Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 Snuppa er 4 mnd, og vært syk snart ei uke nå. Feber, forkjøla, hoster... Spiser greit, men litt mindre enn normalt. Tror hun gir seg litt fort pga at hun er så tett. Siden det idag er fredag, tenkte jeg det var greit å kontakte lege som kan lytte på henne. Hva ville dere gjort? Er redd for å virke hysterisk, he he. Å være forkjøla er jo ikke farlig... Men tenkte jeg ville utelukke andre ting, for hun surkler fælt i brystet stakkar.
Canari Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Jeg synes du skal gjøre det du selv synes er best, det er sikkert greit å ta en tur, om så bare for at du skal bli beroliget. En uke er jo en stund. Har han hatt noe feber? Om ikke er det sikkert kke noe annet enn en vanlig frkjølelse, vi har hatt en del av det vi også, han har t.o.m. kastet opp når han setter snørret i halsen, stakar.
Puppen og lillemor Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 med fare for å virke hysterisk så ville jeg ringt legen hvis jeg var deg.. som du sier selv så er det fredag og helg, og det kan være greit å ha fått noen til å ta en titt for sikkerhets skyld. Var i samme situasjon for et par uker siden, og ringte legen for å høre hva jeg burde gjøre, og det var han som foreslo at vi kom en tur.. først og fremst ville han ta enn sånn crp prøve for å utelukke en bakteriell infeksjon (som krever behandling med antibiotika),
tina 79:) Skrevet 18. mars 2011 #4 Skrevet 18. mars 2011 Jeg hadde dratt til legen. Det er kjedelig og slitsomt å ha med seg et sykt barn til legevakten i helgen. Stol på instinktet ditt, hvis du vurderer det, så er det vel en god grunn til det!
Puppen og lillemor Skrevet 18. mars 2011 #5 Skrevet 18. mars 2011 det er et veldig godt poeng tina 79:) venter nr to kommer med.. Det kommer vel litt an på hvor man bor, men legevakta i Oslo en fredag kveld/natt er IKKE gøy med en liten syk baby.. (har prøvd) (fulle folk, rusa folk, sinna folk som har vært i slosskamp osv..)
AO3 Skrevet 18. mars 2011 #6 Skrevet 18. mars 2011 Jeg ville dratt til legen. Jeg kom akkurat hjem fra sykehuset med lillebror (2 mnd), vi var innlagt der i to dager pga RS-virus. Kan nok være greit å få en lege til å vurdere henne, særlig siden hun er såpass liten og har vært dårlig såpass lenge.
lillespire08+10 Skrevet 18. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2011 Takk for svar! Har fått ordnet legetime nå Skulle ta en crp bl.a. Har feber som kommer og går, rundt 39 på det høyeste. Slitsomt med syke små... Greit å slippe legevakta i allefall!
Nat27 Skrevet 18. mars 2011 #8 Skrevet 18. mars 2011 Når lille har vært dårlig så lenge hadde jeg ringt legen, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå