Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei på dere alle :)

Vi er et par med sekundær infertilitet - dvs vi har et barn fra før laget på naturlig måte. Men, han var et lite mirakel, sier legene nå...

Vi er nå ferdig utredet (mangler bare hepatitt), og henvisning til ICSI blir sent i neste uke.

Men hvor - Riksen eller Porsgrunn? Hovedvalget for å velge Porsgunn er kortere ventetid.

Noen råd?

Eller kanskje vi skal sende henvisning til begge? Hva har dere gjort?

(vi, som alle andre, vil jo helst ha startet igår! Synes det er blodig urettferdig at når man allerede har ventet over 1 år + utredning at man skal vente enda mer...)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143032664-riksen-eller-porsgrunn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lang ventetid er det i Porsgrunn da?

Synes ikke det var så lang ventetid på riksen nå heller. Sendte søknad siste uka i desember, var på forsamtale 2. mars og begynner på spray 4. april..

Men det er klart det er lenge å vente på noe en gjerne skulle ha gjort i går;)

hei:) vi har vært i porsgrunn på og måtte bruke ICSI .

Vi sendte henvisning i oktober/november, kom inn på kons. den 17.01, og der var vi i mange timer, lærte litt om det vi skulle igjennom:) så begynte jeg på hormoner 12.02 , hadde uttak på mandag,og fikk satt inn en liten en på onsdag. Jeg kunne ikke vært mere fornøyd, dette er jo første og eneste gang vi har gjort det. men alle der er så koselige og gjør alt for at nettopp du skal lykkes. Så får vi se i slutten av mnd om det endte med en baby;)

Lykke til:)

Hei!

Kan bare si meg enig med de andre her som er fornøyd med Porsgrunn, jeg er også kjempefornøyd. Men har heller aldri prøvd andre steder.

Ventetiden for meg var rundt 4 måneder. ble henvist i begynnelsen av juni, fikk time i slutten av september. En måned etter dette var det IVF-forsøk.

Fikk beskjed om at de i Porsgrunn har en suksessrate på at 7 av 10 som kommer til dem blir gravide før eller siden (altså ikke nødvendigvis på første forsøk, men etterhvert) og tror det på landsbasis ellers ligger på ca 5 av 10.

Jeg var heldig, har PCO, men klarte på bli gravid på første forsøk, og til og med med eneggede tvillinger :)

Så som sagt, veldig fornøyd, mannen min og jeg er veldig overrasket over hvor fort det gikk når vi først kom igang i Porsgrunn etter å ha prøvd over et år på naturlig vis og med Pergotime.

Lykke til!

Tusen takk for svar!

Det virker som det er noenlunde lik tid da - legen sa bare at ventetiden på Riksen vanligvis er 3/4 år... På websidene til Riksen står det 20 uker fra man blir godkjent - men hvor lang tid tar det før man er godkjent etter man sendt inn henvisning?

Godt med mange gode historier - tenk eneggede tvillinger.

Takk for at dere deler!

Annonse

Hei,

Jeg måtte bare skrive at vi har vært i Porsgrunn og har vært UTROLIG fornøyd med de. De er så flinke alle som jobbe der. Det er overlegen der som kom med prøverørsbehandling til Norge for mange mange år siden for første gang. vi strevet i 7 år for å får barn og var klar for adopsjon men de som jobbe der ville at vi skulle fortsette for de visste at vi skulle få det til.. og det stemte jo!!! har ei liten 18 måneders prinsessa fra et fryseforsøk. og nå er vi på ei ny runde for å prøve å få baby nummer 2. satt inn 2 egg forrige torsdag :)

Lykke til :)

Jeg ble veldig overrasket over hvor kjapt det gikk på Riksen egentlig. Hadde trodd det tok mye lengre tid etter å ha lest på nettsiden... Jeg vet egentlig ikke når vi ble godkjent, det hørte vi aldri noe om.

Vi sendte som sagt søknaden inn siste uka i desember, og i januar engang fikk vi bekreftelse på at de hadde fått søknaden. Så hørte vi ikke noe mer før innkallelsen til forsamtalen som var 2. mars....

Men hvordan det er på Riksen i forhold til Porsgrunn har jeg ingen anelse om. Har jo bare hvert på en samtale så vet lite om dette ennå jeg også...

Men håper det går kjapt for deg uansett hvor du ender opp:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...