Gå til innhold

Er i 7.uke, har blødd i 8 dager...

Anbefalte innlegg

Er nå i min 7.uke, og har blødd litt siden forrige torsdag. Først var det helt lyserosa utflod, noen dager har det vært litt mer, men enten lysrosa, friskere rødt, aldri mørkerødt, og aldri mer enn en bitteliten flekk i trusa, ellers bare på papiret. Har ikke smerter, men litt murringer i magen. Var hos legen og tok urinprøve, men blodprøve ville de ikke ta. Har derfor bestilt innvendig ul på tirsdag.

Noen som har opplevd det samme og kan gi en bekymret førstegangsgravid noen beroligende ord?

Takk!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143032438-er-i-7uke-har-bl%C3%B8dd-i-8-dager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jaaa, og man kan bli gal av mindre ;)

Jeg begynte å blø (kun på papiret, både friskt og mørkt) da jeg var 6+1 og er i dag 7+4 og har litt blod på papiret enda.. Var på tidlig UL da jeg var 7+1 og fikk se hjerteslag og forstersekk og alle mål var fine! Gynekologen sa at dette lovet bra. Hun kunne ikke se hvor blodet kom i fra men det så ikke ut til å komme fra livmora.

Var først hos legen da jeg oppdaget det, men de ville ikke ta HCG eller noenting. På fredagen forlangte jeg det og da fikk jeg blodprøve. For min del gjorde det meg nesten litt mer usikker, men det var fordi gynekolog og lege tolker stigningen forskjellig. Gynekologen mente det var en helt fin stigning mens legen syntes den var for lav, Uansett så er det UL som sier mest, så anbefaler deg å ta den. Jeg tok den også privat.

Med meg så sa gynekologen at sjansen for at det gikk bra var kjempestor. Selvsagt har man ingen garantier, men jeg må bare prøve å tenke at det går bra..Men frustrerende er det likevel å se blod på papiret så ofte..

Hei Msjzbl.

Jeg har ikke vært i helt den samme situasjonen, men har hatt blødninger i både forige sv.skap og dette. På tirsdag begynte jeg å regelrett å silblø nedentil og gikk nesten i bakken, men det ga seg etter 10 min. Blødde litt etter det og hadde litt stikkende smerter i magen + mensmurringer.

Fikk komme på ul på sykehuset den kvelden, etter 7 timer. Ul viste et bankende hjerte og fin vekst fra forige gang =) Da var jeg 11+4.

Jeg har fortsatt vondt innimellom og har også blodfarget utflod enda. Fikk egentlig bare beskjed om å ta ting litt med ro. Skal heldigvis til min jm fredag om 1 uke og legen om 1,5.

Vet ikke om dette "hjalp" noe, men en liten påminnelse om at det også kan gå bra =) Ønsker deg masse lykke til på tirsdag! Og prøv å ikke stress for mye rundt osv. Lytt til kroppen din og ta pauser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...