Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 Har en jente på straks 2 år, som nekter å holde meg i handa når vi skal gå noe sted. Det jeg vil er at av og til, på parkeringsplasser og lignende, der jeg vurderer det slik at det fort kan bli en farlig situasjon, så skal hun leie meg. Men hun nekter! Begynner å hyle, og knekker sammen i bena. Da kan jeg jo bære henne, men siden jeg ofte har med lillebror også, så er det nesten så det ikke går å bære begge to. Dreier seg som regel om korte avstander som fra bilen og inn i barnehagen, fra parkeringen hjemme og opp til huset, og lignende. Hun har hatet å leie helt siden hun stolt kunne annonsere at hun klarte å gå ute selv da hun var ca 1,5 år. Skjønner at det er vanskelig for henne å forstå hvorfor hun må leie, men hun må jo lære det på en måte, så hvordan går jeg frem? Eneste gangen hun syns det er greit å leie, er når det er glatt, for da skjønner hun at hun detter om vi ikke leier. Tips tas mot med takk!!
trillemamma Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Ta på henne en gåsele, så kan du holde i selen. :-)
lille sprelle Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 Si til henne at sele er alternativet og forklar hvorfor hun må leie. (biler ser ikke henne som er så liten selv om hun er flink til å passe seg.) Sistnevnte har fungert godt hos oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå