flypapir Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 Venter kaffebesøk i morgen formiddag og tenkte å smøre på noen boller. Men hvordan får jeg dem til å fremstå som ferske? Bør jeg ta dem ut av fryseren i kveld og la de tine på benken/i kjøleskapet, eller ta dem ut i morgen tidlig og tine+varme dem opp i ovnen? Noen med peiling?
kirvill Skrevet 17. mars 2011 #2 Skrevet 17. mars 2011 Jeg pleier å tine på kjøkkenbenken og så ta de noen minutter inn enten varmluft eller vanlig over/undervarme. Syns de blir tørre om jeg tar de opp kvelden før, eller tar de frossen i ovn
flypapir Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2011 Hmmm... besøket kommer 9.30, så bollene rekker ikke tine skikkelig på benken (tror jeg). Men det holder kanskje at de halvtiner der før jeg putter dem i ovnen en liten stund?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 18. mars 2011 #4 Skrevet 18. mars 2011 Dersom du har tineprogram på mikroen, så blir de faktisk best slik synes jeg. Da blir de ikke tørre i det hele tatt, og akkurat som ferske.
anonym dib'er Skrevet 18. mars 2011 #5 Skrevet 18. mars 2011 Jeg putter de i ovnen når de kommer rett fra fryseren. Bruker vanlig over- og undervarme og tiner de på midterste rille på rist. Ikke lenge, antakelig 3-4 minutter. Blir bedre enn når de er nystekte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå