Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷKajaƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ2imagen Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 I morgen skal vi på ordinær UL!! Vi både gruer og gleder oss. Har ikke peiling på noe som helst. Hadde en standardkontroll i uke 12 hos lege, men han tok ikke i meg engang. Kjørte vanlige tester og blodprøver, men har ikke engang fått helsekortet mitt enda. Og jordmor kunne jeg bare glemme; de ville ikke ha inn noen før 24.uke. Så eneste "kontakten" jeg har hatt med den lille i magen er min egen angelsounds og masse spark. Har vært spent på dette så lenge, fordi jeg så fort fikk mage(stor mage).Pappan og en venninne kjente liv på utsiden i uke 14 og jeg kjente liv på innsiden i slutten av uke 11. Så har lurt litt på om jeg kanskje er lenger på vei enn det jeg tror, eller om d kan være to der inne. Skal bli spennende å se i morgen.
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 Hvordan gikk det i dag? spennt
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 18. mars 2011 #4 Skrevet 18. mars 2011 Så spennende:) Nå ble jeg fryktelig spent her.
fyrverkeriet-juligutt<3 Skrevet 18. mars 2011 #5 Skrevet 18. mars 2011 Kjempe spennende:) Nå er jeg nyskjerrig på hvordan det gikk i dag, Kaja?
Septemberknøttet Skrevet 18. mars 2011 #6 Skrevet 18. mars 2011 Såå spennende!! Håper alt har gått bra i dag ) Men så utrolig kjipt at du har opplevd helsevesenet sånn:( Har hatt kontakt med jordmor og legen min siden uke 4 og begge har vært fantastiske! Håper det blir bedre fremover da!
Pogoled Skrevet 18. mars 2011 #7 Skrevet 18. mars 2011 Ojjjj, dette blir spennende!!! Hvordan gikk det???
Peispå! Skrevet 18. mars 2011 #8 Skrevet 18. mars 2011 Er du i koma? Var det 2 stk inni der? :-) Håper alt var i skjønneste orden, og at du er lykkelig og glad!
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷKajaƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ2imagen Skrevet 20. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 20. mars 2011 Hahahaha! Ikke i koma nei. Har bare vært på hyttetur i helga og ikke fått oppdatert Det ble en spesiell dag på fredag, for det var som jeg hadde mistanke om TO sprell levende barn der inne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vi er i litt overraska allikevel, men i veldig lykkerus! Siden de ved tvillingsvangerskap ville ha med lege på ultralyd, ble kun de mest nødvendige ting kontrollert på fredag (hjerte,nyrer,bein og armer osv). Det var nemlig ingen leger tilgjengelig på fredag, så vi fikk ny time i morgen! Det vi greide å se var at de to hadde hver sin fostersekk. Men om de deler placenta eller ikke var vanskelig å se. De sa at de bare kunne se en, men at det kunne hende det var to som hadde vokst sammen. I morgen får vi forhåpentligvis høre kjønn, om de er enegga eller toegga og dette med placenta. Og om alt ellers ser vel ut. Foreløpig trodde de også at terminen min stemte bra. Men jeg regner med et noe kortere svangerskap nå da. Det er vel ikke så ofte at tvillinger holder seg i magen i 40 uker. Videre kunne de også informere meg at jeg nå blir sykemeldt fra og med uke 22. Kan jeg ikke bestemme det litt selv, spurte jeg. NEI sa de i kor! Og spesielt ikke siden jeg jobber som frisør og står nesten hele dagen. Så nå har vi vært på hyttetur og bare slappet av og latt tankene surret rundt denne fantastiske nyheten. Vi er nesten like spent på morgendagen som vi var på fredag. Det siste vi ble enige om i bilen på vei til UL var at hvis det: a) var noe galt med baby jeg var kommet lenger på vei enn antatt c) var flere inni der så ville vi vite kjønn. Har lenge tenkt at det var litt rart dette sv.skapet så langt. Har egenhendig målt symfyse-fundus(sånn cirka) og funnet ut at jeg lå langt over normalen. Har vært hyppig inne på tvillingforumet og lest. Og har til og med sjekket endel tvillingutstyr på finn.no. Så intuisjonen har nok stemt denne gangen. Bli langt dette, men siden dere har venta hele helga på svar, så regner jeg med det er greit.
sunshine89-septemberbaby <3 Skrevet 20. mars 2011 #10 Skrevet 20. mars 2011 Ojojoj!! Så morro! Gratulerer til dere begge :-) Det er jo superstas da! Selv om det er veldig travelt. Det er jo veldig spesielt med tvillinger, og på en måte mindre jobb med tanke på at de har hverandre og holde med selskap Har du flere fra før eller? Gratulerer igjen! Klem
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷKajaƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ2imagen Skrevet 20. mars 2011 Forfatter #11 Skrevet 20. mars 2011 Hei, ja vi har ei jente som blir 3 år i juni. Hun forstår ikke så mye av det enda. Blir nok stor forandring for hennes del også
sunshine89-septemberbaby <3 Skrevet 20. mars 2011 #12 Skrevet 20. mars 2011 Ja, det blir det jo da Dere får jo "en baby hver da", du og hun Det kan jo bli kjempestas, kanskje også litt mindre sjalusi da hun kan hjelpe til litt hun også Hun er jo litt liten til å skifte bleier osv men bare en følelse av at dere trenger henne hjelper jo ofte på sjalusien! Nyt graviditeten og ikke minst det å slippe å gå hele 40 uker til du møter den lille. Klem
prinsesse 09 med tvillinger<3 Skrevet 21. mars 2011 #13 Skrevet 21. mars 2011 Gratulerer så mye med tvillinger i magen ) Selv venter vi to gutter (toegget) i august,og gleder oss utrolig mye! Det er virkelig noe helt spesielt å ha to små gull i magen. Når har du termin? Blir spennende å høre om dere får vite kjønn i dag da Lykke til :)
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷKajaƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ2imagen Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #14 Skrevet 21. mars 2011 Her var de også toegget. En av hver!! Måtte tilbake på enda en UL om 14 dager, fordi de ikke fikk sett ordentlig på hjerte til gutten. Han lå med ryggen til, og var lite samarbeidsvillig Terminen ble som jeg har trodd, 11 august. Men får vel ikke gå lenger enn til uke 38. Spennende tider framover. Begynner allerede å kjenne at dette blir tyngre enn første svangerskap ....
Peispå! Skrevet 23. mars 2011 #17 Skrevet 23. mars 2011 Wow! Ikke rart om du hadde vært i koma:-) Enn at intuisjonen stemte så godt da! To småtisser, gjett om det skal bli liv i leiren da:-) Gratulerer så mye, det blir morsomt å¨høre hvordan det går med deg fremover. Hvordan har formen vært hittil da? Så også at du havner i juliklubben:-))) Velkommen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå