Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 helt utrolig, tredjegang jeg gjør det, men husker ikke så mye. spørsmål: 1. Skal vi sende inn hver vår søknad?? altså to eksemplar av foreldrepengesøknaden?? 2. Hva annet enn termin bekreftelse skal den inneholde?? 3. Hvordan vi skal fordele permisjonen kan jeg vel ettersende når barnet er født???
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 17. mars 2011 #2 Skrevet 17. mars 2011 Man glemmer fort, derfor snakket jeg med NAV om dette for noen dager siden. Ja, hver deres søknad, han trenger ikke sende søknad før din perm nærmer seg slutten. Hvis han ikke skal ha med en gang etter din må han søke på et annet skjema i tillegg. Det er et for utsettelse eller noe sånt. Husker ikke hva det heter, men lett å finne på nav sine sider. VI må det fordi han skal starte permen sin en uke etter at jeg er ferdig med min (lærere og vinterferie i overgangen, så da vil vi at han skal vente til etter den med å ta sin). Også viktig at han sender inn SENEST siste dagen du er i perm. Hvis han venter med å sende inn sine papirer til du er ferdig med din perm mister han sin. Du må sende med hvor mye du tjener i tillegg til når termin er. Jeg sendte kopi av lønnsslipp, pluss at jobben sendte et skjema om lønn også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå