lillespire08+10 Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 Dette er ille... Nå tør jeg nesten ikke vaske håret lengre, for det er da det er verst..altså, mister litervis med hår. Begynte da snuppa tippet 3 mnd, er 4 mnd nå. Lenge varer dette da tro? Noen som vet/ husker? Har et barn fra før, men husker ikke hvor lenge det varte. Og har tydeligvis fortrengt hvor mye hår man mister. Eller kanskje man mister mer hår andre gangen? Og med det samme, man mister vel hår uavhengig om man ammer eller ikke? (jeg ammer) Huff, ser faktisk at jeg har tydelig hårtap på sidene. Triste greier! Men kommer vel tilbake (??????). Takk for innspill :-d
2010 Mammaen Skrevet 17. mars 2011 #2 Skrevet 17. mars 2011 Hei! Begynte å miste hår ca 3 mnd ett fødsel jeg også! Var helt ekstremt og her også ble det ganske mye tynnere (spesielt foran og på sidene). Heldigvis hadde jeg tykt hår før, men dog... Det var ikke verken gøy eller pent! Men det varte desverre til gutten vår var nesten 6 mnd... Eller dvs det var da det begynte å vokse ut igjen. Det kommer tilbake ja, men det er jo ikke så pent når man har alle disse småhårene som titter frem over alt (jeg har relativt langt hår..) ;-) Men hva gjør man ikke for disse små vidunderene våre! Det har ikke noe med amming å gjøre nei :-)
mandalay Skrevet 17. mars 2011 #3 Skrevet 17. mars 2011 Jeg nevnte for friøren min at jeg nesten ikke tør å føne håret i redsel for å miste enda mer. Da sa hun at det man "skal" miste, mister man desverre uansett. Det går ikke an å forhindre det:-(
Gjest Skrevet 17. mars 2011 #4 Skrevet 17. mars 2011 Det faller nok av uansett ja.. Mini er nå 6,5mnd og jeg mister fremdeles masse hår! Har blitt skikkelig tynt, men det vokser jo ut igjen da, og har masse masse småhår overalt:P
MillaLilla Skrevet 18. mars 2011 #5 Skrevet 18. mars 2011 Jeg er i samme situasjon! Heldigvis har jeg så tjukt hår at det ikke synes (etter to måneder jeg drar ut never med hår hver gang jeg drar hånden gjennom håret). Rusken er nesten 5 mnd nå, men hårtapet begynte da hun var kanskje 2,5,mnd....jeg håper ikke det varer mye lenger. Men det kommer tilbake! (håper jeg...) Grunnen til at det skjer er visst at du gjennom graviditeten har produsert hormoner som har begrenset hårtapet, altså at du mistet mindre hår enn normalt. Nå som du ikke produserer disse hormonene lenger faller det av mer enn vanlig, siden alt som skulle ha falt av i løpet av de siste 11 mnd (9 mnd graviditet, pluss to mnd kanskje som det tok for disse hormonene å forsvinne helt) faller av nå. Her i huset har lillerusken nesten like mye hår som meg (riktignok ikke like langt), og jeg tror de samme hormonene spiller inn der. De foerste par månedene av livet sitt mistet hun nemlig nesten ikke hår, men samtidig med at mitt hårtap begynte begynte også hun å miste hår. De sier at barn som blir født med hår mister det etter en stund, og det mistenker jeg gjelder barn som ikke er født med spesielt mye hår, og at det derfor synes godt når disse hormonene som hindrer at håret faller av plutselig forsvinner og at barna nesten mister alt håret de har når de først begynner med slik naturlig hårtap. Lillerusken har såpass mye hår, at akkurat som på meg har ikke hårtapet foreløpig gitt utslag i synlig tynnere manke. Jeg merker jeg har tenkt en hel del mer på dette enn jeg kanskje har godt av...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå